Германия бележи спад на онлайн продажбите

  • 26 януари 2023 14:31

  • 171
  • 0
Германия бележи спад на онлайн продажбите
© Pixabay

Онлайн търговците на дребно в Германия не успяха да запазят през 2022 г. позитивната инерция, тъй като войната в Украйна се отрази върху потребителските разходи, заяви организацията за електронна търговия BEVH, предаде Ройтерс.

През 2022 г. брутните продажби на стоки чрез електронна търговия в Германия са намалели с 8,8% номинално на годишна база до 90,4 милиарда евро.

"Онлайн търговията на дребно също реагира негативно на кризата. Забележимото нежелание да се купува, особено артикули, които не са незабавно необходими, отразява настоящата несигурност на хората, съчетана с повишените разходи за живот“, посочи президентът на BEVH Геро Фурххайм.

Продажбите на стоки онлайн, без да се отчита инфлацията, все още са с 24,5% по-високи от предпандемичната 2019 г., според групата за електронна търговия.

Междувременно дигиталните услуги, като онлайн туристически агенти или платформи за продажба на билети, отбелязаха значително увеличение на продажбите, след като пандемичните години 2020 и 2021 се отразиха на секторите на пътуванията и свободното време, като скочиха с 39,9% през 2022 г. до 11,15 милиарда евро.

Равносметка: Гърците на първо място в Европа по онлайн пазаруване от чужбина

Въпреки това секторът все още наваксва негативното въздействие на локдауните заради Cobid-19, като продажбите бяха с 42,2% по-ниски в сравнение с 2019 г., отбелязва BEVH.

За 2023 г. индустриалната група прогнозира 4,8% ръст на продажбите на стоки онлайн.

Последвайте канала на

Виолета Симеонова
171 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини