Рекорд в продажбите на електрически автомобили и хибриди в Китай през 2022 година

  • 10 януари 2023 15:58

  • 496
  • 0
Рекорд в продажбите на електрически автомобили и хибриди в Китай през 2022 година
© gettyimages
Слушай новината Слушай новината

Продажбите на електрически автомобили и хибриди в Китай реално са се удвоили през 2022 г. и са над една четвърт от всички новорегистрирани превозни средства, което е безпрецедентно високо равнище. Това съобщи днес професионална организация, цитирана от БТА.

Освен че е водещ световен автомобилен пазар, азиатската страна е и основен производител на парникови газове. Целта на Пекин е през 2035 г. по-голямата част от продажбите да бъдат на автомобили, които не замърсяват околната среда. 

Общите продажби на автомобили от всички категории (бензинови, дизелови, електрически и хибриди) през миналата година са възлезли на 20,54 милиона превозни средства, което е растеж с 1,9 на сто. Това обяви Китайската асоциация на aвтомобилните производители (CPCA).

Tesla сваля цените на своите коли за втори път в рамките на три месеца

През декември продажбите са достигнали 2,17 милиона превозни средства (+3 на сто на годишна основа).

Потребителите са се възползвали от последния месец, през който бяха в сила държавните мерки за подкрепа, сред които субсидии за електрически автомобили и намаляване на данъците за някои превозни средства.

През цялата 2022 г. са били регистрирани общо 5,67 милиона електрически и хибридни превозни средства , което е нов рекорд. Става дума за около двойно повече автомобили, отколкото през предходната година.

През декември са били продадени 640 000 автомобила (+35 на сто на годишна основа), от които 455 000 изцяло електрически.

Много местни китайски марки (Би Уай Ди - BYD, "Джийли" - Geely, "Спън" - XPeng, "Нио" - Nio) са се конкурирали в този сегмент с американската компания "Тесла" (Tesla) и други чуждестранни автомобилостроители.

Пазарът е бил задвижван основно от държавните субсидии, чието отпускане приключи в края на декември 2022 г.

Автомобилните продажби са нараснали през 2021 г. (+4,4 на сто) след няколко години поради общото икономическо забавяне, а след това и епидемията от COVID-19.

Изминалата 2022 г. обаче е останала сложна за автомобилния сектор най-вече поради локдауните в някои градове заради коронавируса и ограниченията за движение, които са попречили на проектите за пътувания и са блокирали потреблението. 

Последвайте канала на

Мая Йорданова
496 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини