-
03 септември 2020 21:43
- 1119
- 1
Проведе се лекция за бъдещето на електронната търговия в България от Chief Digital Officer на CloudCart – универсална платформа за създаване на онлайн магазини. Целта на лекцията бе да представи ключови статистики за e-commerce в ЕС и България, както и предимствата на партньорството с CloudCart.
Онлайн търговията тенденциозно замества пазаруването в по-големи магазини. През 2020 цялата e-commerce индустрия се оценява на 4 трилиона долара , без да дава знак за забавяне. 68% от гражданите на ЕС пазаруват онлайн, а самия e-commerce представлява 5% от БВП на ЕС.
На събитието се обсъдиха предпочитанията на потребителите в онлайн търговията в България. Най-често продавани се оказаха модните артикули и аксесоари, държейки 41% от продажбите. Най-купуваните стоки също са модни артикули, като те заемат 54% от пазара. Според данни от 2019 българите харчат средно 100 – 500 лв. за онлайн покупки.
Управлението на онлайн търговски бизнес е нелека задача, включваща мениджмънт на много платформи. Подобно менажиране е скъпо за началните бизнеси, което е и честа причина те да не се захващат с това. В опита си да управляват всички части от бизнеса си много от собствениците го правят неефективно. CloudCart познава проблемите на онлайн предприемачите, затова целта му е да прави този вид бизнес по-достъпен.
CloudCart е платформата за електронна търговия, която е известна с фокуса си върху маркетинговите инструменти за генериране на повече продажби. Тъй като малкият и средният бизнес са гръбнакът на една икономика, CloudCart цели да помогне на тези предприятия да развиват успешен онлайн бизнес, ползвайки многото му улесняващи интеграции. Платформата е разпозната като една от най-полезните в света за 2019 г. от Newsweek, редом с голяма компания като Shopify. Интеграциите ѝ с доставчици, методи на плащане и маркетинг канали правят платформата много лесна за използване и поддръжка и са в сърцевината на това, което я прави успешна.
CloudCart обслужва продавачи и техните клиенти от цял свят с 10 000 регистрирани магазина и 2 000 плащащи клиенти.
Данните от проучването на BESCO, от което CloudCart беше част, прогнозират 40 – 60 % спад в оборота. Смята се, че загубата на клиенти на локално и глобално равнище ще е най-често срещаната последица от кризата.
Вероятно поради липса на доверие от страна на клиентите България е държавата с най-висок процент наложени платежи при разпределението на методи на плащане (85% – наложен; 5% – карта; 10% – кредит). След COVID-19 CloudCart, като агрегатор на поръчки, наблюдава тенденция към използването на алтернативни методи на плащане, изразено в значително покачване на плащанията с карти.
Тъй като основната цел на CloudCart е да помага на малкия и средния бизнес, кампанията „Премини през трудностите. Премини онлайн“ в помощ на търговци през пандемията беше почти очаквана. Над 2000 предприемачи и малки бизнеси получиха достъп до платформата безплатно и с допълнителна помощ, за да могат да отворят вратите на магазините си отново, но този път онлайн.
CloudCart сподели и за партньорската си програма, достъпна за компании и лица, които искат да допринесат към стремежа им към достъпна, лесна и забавна електронна търговия. Типовете партньори, от които те се интересуват, са – дигитални агенции, фрийлансъри и уеб студиа, хостинг и домейн компании, медии, телекоми и банки.
От стартирането си на българския пазар, CloudCart развива своята дейност и иновира в сферата на електронната търговия, като през 2019 година представя новия си freemium бизнес модел, а през 2020 г. затваря своята първа инвестиция от външен инвеститор - най-големият фонд за български инвестиции New Vision 3. Последвана от светкавична втора инвестиция в рамките само на 2 седмици след първата, този път идваща от Sportal Media Group. За бъдещото си развитие през следващите няколко години,компанията планира навлизането в други Балкански пазари, както и успешното развитие на досегашните такива.
Последвайте канала на
Свързани новини
Коментари 1
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Мнозинството в ЕП изрази силна подкрепа за пълното приемане на България и Румъния в Шенген
26 ноември 202420:24
Българските евродепутати очакват историческо решение за Шенген на 12 декември
26 ноември 202421:32
Еврокомисарят по вътрешните работи: България и Румъния ще се възползват от всички облаги на Шенген още от началото на 2025 г.
26 ноември 202420:11
Шефът на "Гранична полиция": Притворихме вратата на нелегалната миграция
26 ноември 202421:12
Румяна Бъчварова: Вървим уверено към следващите предсрочни избори
26 ноември 202418:50
Трамвай отнесе кола в София и дерайлира
26 ноември 202421:07
Израел е одобрил примирие с "Хизбула"
26 ноември 202420:37
Американски бомбардировачи са прехванати от руски изтребители близо до Калининград
26 ноември 202419:37
Водещите новини! Решението за приемането ни и в сухопътен Шенген е готово. Великобритания и Франция пращат войници в Украйна? (и още…)
26 ноември 202419:04
2020.09.14 | 11:43