УЕФА разглежда Efbet като американска компания

Един от основните спонсори на българския футбол - компанията за онлайн хазарт " Efbet ", е разглеждан от УЕФА като фирма от Северна Америка. Това личи от публикуваните данни в годишния бенчмаркинг доклад на европейската централа.

В него българската "Ефбет лига" е посочена като едно от само четири елитни футболни първенства на Стария континент, чиито права върху името са закупени от компании извън Европа. Другите три са тези на Исландия, Сърбия и Украйна, като УЕФА уточнява, че притежателите са "три фирми от Северна Америка и компания, базирана в Азия", пише Сега.

Братя Найденови: Божков се разтрепери и заяви - ще ви ликвидирам

Исландското първенство се нарича "Пепси Макс Деилдин" на името на американския гигант в производството на безалкохолни напитки. Сръбското първенство е брандирано като "Линлун Тайър Суперлига" от едноименния китайски производител на гуми. А украинското първенство се казва "ФавБет Лиха" благодарение на букмейкър, регистриран в Кюрасао. От което може да се заключи, че или става дума за грешка, или подадената от БФС в УЕФА информация за "Ефбет лига" посочва спонсора на българското първенство като американска компания.

Според официалните данни фирмата за спортни залози е основана и регистрирана в Малта и оперира в България чрез лицензираното дружество "Ефбет" ООД. Като собственици на семейния бизнес са известни Стефан Найденов, Цветомир Найденов и Боян Найденов. Докладът на УЕФА показва, че хазартните компании доминират като притежатели на правата върху имената на футболните първенства в Европа. Повече от половината от 54-те елитни дивизии на Стария континент са брандирани с корпоративно наименование, като 1/3 от тези спонсори са именно фирми за спортни залози. Сред водещите партньори са още финансовите институции (10 първенства) и телекомуникационните оператори (8 първенства).

Любопитното е, че от водещите пет първенства в Европа само английската Премиър лийг и германската Бундеслига нямат корпоративно име. Слабо известен факт е, че испанското първенство всъщност се казва "Ла Лига Сантандер", италианското - "Серия А ТИМ", а френското - "Лига 1 Конфорама".

Хазартните компании имат огромен дял и в спонсорството на клубно ниво, като секторът представлява 13% от всички рекламодатели върху фланелките на елитните отбори в Европа. По-голямо присъствие има само търговията на дребно (17%), а на трета позиция са финансовите институции (10%). В България надмощието на компаниите за залози е особено крещящо - 11 от 14 клуба в "Ефбет лига", или 79%, са спонсорирани от хазартния бизнес.

Генералният партньор на БФС рекламира и върху екипите на четири от отборите в първенството ("Лудогорец", "Локомотив" (Пд), "Арда", "Витоша"). Местният му конкурент "Уинбет" е своеобразен първенец с цели пет "свои" тима ("Ботев" (Пд), "Ботев" (Вр), "Дунав", "Етър", "Царско село"). Британският букмейкър "Бет 365" ("Славия") и българското онлайн казино на "Национална лотария" ("Левски") също се рекламират с логото си върху гърдите на футболистите по нашите терени. От останалите три клуба в българския елит един си партнира с мобилен оператор - "ЦСКА-София" ("А1"), един със застрахователна компания - "Черно море" ("Армеец"), а един няма спонсор върху екипа - "Берое".

В доклада на УЕФА е посочено, че все по-разпространена е рекламата върху други части на екипировката освен предната част на фланелките - 46% от клубовете в Европа имат фирмени лога на ръкавите, а 29% - на гащетата. България е цитирана като една от само седем държави (заедно с Азербайджан, Дания, Израел, Латвия, Северна Ирландия и Шотландия), в която има поне един отбор със спонсор на шортите, но нито един с такъв на ръкавите. Само 15% от всички елитни отбори на Стария континент пък играят на стадиони с корпоративно име. Шампиони в това отношение са първенствата на Германия и Швеция, където повече от 50% от елитните клубове са продали името на своя футболен дом. България е наредена сред 11 държави, в които делът на такива съоръжения е между 0 и 25%.

Към днешна дата в "Ефбет лига" има само два стадиона с търговски наименования - "Виваком Арена Георги Аспарухов" в София (на "Левски") и "Хювефарма Арена" в Разград (на "Лудогорец"). Странно несъответствие в цитираните от УЕФА данни има относно собствеността на клубовете в България. Според публикуваната графика 50% от елитните отбори у нас са изцяло в частни ръце, а другите 50% се издържат и с публични средства. Официално обаче от 14-те тима в "Ефбет лига" само пет разчитат на държавно или общинско участие - "Берое" (ТЕЦ "Марица-Изток 2"), "Дунав" (Община Русе), "Етър" (Община Велико Търново), "Ботев" (Вр) (Община Враца) и "Славия" (Столична община).

Коментари

  1. 2020.01.20 | 09:26

    И тия са големи бизнесмени - не плащат данъци в ългария, ама иначе имат претенции да са нещо. Безродни мутри, и тях ще ги надживеем.

  2. 2020.01.19 | 13:17

    на циониската юдомасонска мафия.

  3. 2020.01.19 | 02:24

    Само прочети държавния департамент какво пишат за бошко

  4. 2020.01.18 | 23:59

    Егати мащабната пропаганда

    1. 2020.01.19 | 01:32

      ама ти на всичко ли вярваш, в казарма не си ли ходил да видиш извращения малко

  5. 2020.01.19 | 01:30

    питай ги Уефа каква ще е съдбата на шампионска лига, да видим гладко ли ще го кажат или ще има мялкане

  6. 2020.01.19 | 00:36

    Страшна глупост

  1. 1

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Пазари

още

Анкета

Каква заплата получавате?

Каква заплата получавате?

Избрано от Интернет

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.