УЕФА разглежда Efbet като американска компания

  • 18 януари 2020 23:06

  • 5144
  • 7
УЕФА разглежда Efbet като американска компания
©

Един от основните спонсори на българския футбол - компанията за онлайн хазарт " Efbet ", е разглеждан от УЕФА като фирма от Северна Америка. Това личи от публикуваните данни в годишния бенчмаркинг доклад на европейската централа.

В него българската "Ефбет лига" е посочена като едно от само четири елитни футболни първенства на Стария континент, чиито права върху името са закупени от компании извън Европа. Другите три са тези на Исландия, Сърбия и Украйна, като УЕФА уточнява, че притежателите са "три фирми от Северна Америка и компания, базирана в Азия", пише Сега.

Братя Найденови: Божков се разтрепери и заяви - ще ви ликвидирам

Исландското първенство се нарича "Пепси Макс Деилдин" на името на американския гигант в производството на безалкохолни напитки. Сръбското първенство е брандирано като "Линлун Тайър Суперлига" от едноименния китайски производител на гуми. А украинското първенство се казва "ФавБет Лиха" благодарение на букмейкър, регистриран в Кюрасао. От което може да се заключи, че или става дума за грешка, или подадената от БФС в УЕФА информация за "Ефбет лига" посочва спонсора на българското първенство като американска компания.

Според официалните данни фирмата за спортни залози е основана и регистрирана в Малта и оперира в България чрез лицензираното дружество "Ефбет" ООД. Като собственици на семейния бизнес са известни Стефан Найденов, Цветомир Найденов и Боян Найденов. Докладът на УЕФА показва, че хазартните компании доминират като притежатели на правата върху имената на футболните първенства в Европа. Повече от половината от 54-те елитни дивизии на Стария континент са брандирани с корпоративно наименование, като 1/3 от тези спонсори са именно фирми за спортни залози. Сред водещите партньори са още финансовите институции (10 първенства) и телекомуникационните оператори (8 първенства).

Любопитното е, че от водещите пет първенства в Европа само английската Премиър лийг и германската Бундеслига нямат корпоративно име. Слабо известен факт е, че испанското първенство всъщност се казва "Ла Лига Сантандер", италианското - "Серия А ТИМ", а френското - "Лига 1 Конфорама".

Хазартните компании имат огромен дял и в спонсорството на клубно ниво, като секторът представлява 13% от всички рекламодатели върху фланелките на елитните отбори в Европа. По-голямо присъствие има само търговията на дребно (17%), а на трета позиция са финансовите институции (10%). В България надмощието на компаниите за залози е особено крещящо - 11 от 14 клуба в "Ефбет лига", или 79%, са спонсорирани от хазартния бизнес.

Генералният партньор на БФС рекламира и върху екипите на четири от отборите в първенството ("Лудогорец", "Локомотив" (Пд), "Арда", "Витоша"). Местният му конкурент "Уинбет" е своеобразен първенец с цели пет "свои" тима ("Ботев" (Пд), "Ботев" (Вр), "Дунав", "Етър", "Царско село"). Британският букмейкър "Бет 365" ("Славия") и българското онлайн казино на "Национална лотария" ("Левски") също се рекламират с логото си върху гърдите на футболистите по нашите терени. От останалите три клуба в българския елит един си партнира с мобилен оператор - "ЦСКА-София" ("А1"), един със застрахователна компания - "Черно море" ("Армеец"), а един няма спонсор върху екипа - "Берое".

В доклада на УЕФА е посочено, че все по-разпространена е рекламата върху други части на екипировката освен предната част на фланелките - 46% от клубовете в Европа имат фирмени лога на ръкавите, а 29% - на гащетата. България е цитирана като една от само седем държави (заедно с Азербайджан, Дания, Израел, Латвия, Северна Ирландия и Шотландия), в която има поне един отбор със спонсор на шортите, но нито един с такъв на ръкавите. Само 15% от всички елитни отбори на Стария континент пък играят на стадиони с корпоративно име. Шампиони в това отношение са първенствата на Германия и Швеция, където повече от 50% от елитните клубове са продали името на своя футболен дом. България е наредена сред 11 държави, в които делът на такива съоръжения е между 0 и 25%.

Към днешна дата в "Ефбет лига" има само два стадиона с търговски наименования - "Виваком Арена Георги Аспарухов" в София (на "Левски") и "Хювефарма Арена" в Разград (на "Лудогорец"). Странно несъответствие в цитираните от УЕФА данни има относно собствеността на клубовете в България. Според публикуваната графика 50% от елитните отбори у нас са изцяло в частни ръце, а другите 50% се издържат и с публични средства. Официално обаче от 14-те тима в "Ефбет лига" само пет разчитат на държавно или общинско участие - "Берое" (ТЕЦ "Марица-Изток 2"), "Дунав" (Община Русе), "Етър" (Община Велико Търново), "Ботев" (Вр) (Община Враца) и "Славия" (Столична община).

Последвайте канала на

Novini.bg
5144 7

Свързани новини

Коментари 7

Добави коментар
к

2020.01.20 | 09:26

7

И тия са големи бизнесмени - не плащат данъци в ългария, ама иначе имат претенции да са нещо. Безродни мутри, и тях ще ги надживеем.

поредната измамна схема

2020.01.19 | 13:17

6

на циониската юдомасонска мафия.

2020.01.19 | 02:24

5

Само прочети държавния департамент какво пишат за бошко

Стига сте ни навирали тия

2020.01.18 | 23:59

1

Егати мащабната пропаганда

2020.01.19 | 01:32

4

ама ти на всичко ли вярваш, в казарма не си ли ходил да видиш извращения малко

2020.01.19 | 01:30

3

питай ги Уефа каква ще е съдбата на шампионска лига, да видим гладко ли ще го кажат или ще има мялкане

100

2020.01.19 | 00:36

2

Страшна глупост

Добави коментар

Водещи новини