"Гардиън": Фалитът на "Томас Кук" е мрачно предзнаменование за това, което предстои

Фалитът на най-старата туроператорска компания в света "Томас Кук" е повод за гняв и съжаление, както и мрачно предзнаменование за това, което предстои, пише британският в. "Гардиън".

Скокът в цената на акциите на "Изиджет" и "Тюи" - основните конкуренти на "Томас Кук", сочат, че акционерите вярват, че намалената конкуренция ще увеличи печалбите им.

Съвсем не е сигурно, че отказът да бъдат получени 250 милиона лири, които компанията поиска, а британските министри отказаха, щеше да предотврати станалото. "Томас Кук" за малко да фалира през 2011 г. и е затънал в огромни дългове заради решения, вземани от ръководството му, датиращи още от времето на сливането му с "Майтравъл" през 2007 г. Горещата вълна през 2018 г., която доведе до намаляване на резервациите, заедно със слабата британска лира и безпокойствата около Брекзит, я тласнаха в пропастта.

Имаше вероятност дори спасителен финансов пакет да не е достатъчен, пише "Гардиън". Като се вземе предвид цената на операцията по връщането на туристите у дома и изплащането на дълговете на компанията, които се предполага, че надхвърлят 100 милиона лири, рискът от наливане на държавни пари в компания, която и без това да фалира, щеше да наложи данъкоплатците да плащат две сметки вместо една.

Политическите аргументи за ролята на държавата не трябва да засенчват факта, че това е фалит в частния сектор, припомня "Гардиън".

Но целият злощастен епизод може да бъде и напомняне за опасностите занапред. Слабостта на лирата заедно с несигурността около Брекзит, наред трайните метеорологични промени и други фактори, неоподлежащи на държавен контрол, излагат компаниите на риск. И тъй като политическата нестабилност изглежда ще продължи, британското правителство трябва да излезе с ясни критерии, по които да бъдат оценявани бъдещи искания за държавна помощ срещу фалит, заключава изданието.

Коментари

  1. 2019.09.24 | 12:59

    Началото предизвикано от Брекзит, е поставено. Кои са следващите фирми ще видим следващите месеци. Да живее Борис Джонсън, еднояйчния близнак на Тръмп. Много си приличат, най-много по ума, който им липсва.

    1. 2019.09.24 | 13:24

      Съгласен съм. Но отдавна си мисля, че е време да се появи някой с топки (и мозък, ако може) и да дръпне килимчето на жълтите. Взеха да се мислят за всесилни и това няма да завърши добре за никого. Така че в случая с Доналд Дък имам смесени чувства.

  1. 1

Напиши коментар

Избори

още

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Пазари

още

Анкета

Големи ли ще са загубите за туризма след фалита на „Астрал Холидейз“?

Големи ли ще са загубите за туризма след фалита на „Астрал Холидейз“?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.