-
23 септември 2019 11:52
- 3243
- 4
Фалитът на британския туроператор "Томас Кук" е голямо и тежко събитие, което ще нанесе щета и на българския туризъм, тъй като авиокомпанията държи над 50 процента от полетите към летищата във Варна и Бургас. Така че ние имаме значителна щета в случая. Това коментира за БТА директорът на Института за анализи и оценки в туризма Румен Драганов.
По думите му на бизнеса в България този фалит ще се отрази в две направления. "Томас Кук" има значителни задължения към български хотелиери, тъй като съгласно договорите плащането се извършва 60 дни след реализиране на самото пътуване, обясни Драганов. Това означава, че има висящи плащания към български хотели за юли и август.
От друга страна, добави Драганов, няма да бъдат реализирани бъдещи пътувания до края на сезона. "Томас Кук" е имал планирани полети до 8 октомври. Очевидно е, че и договорите за 2020 г. също няма да могат да бъдат изпълнени, каза още Драганов.
Той определи фалита на британския "Томас Кук" като "значително сътресение" след провала на преговорите с кредитори. Ако и "Томас Кук" - Германия обяви фалит, ще има верига от фалити, която ще предизвика хаос, който вече се наблюдава на редица от летищата в света, допълни анализаторът.
Той съобщи, че вчера на летище Бургас, поради отмяна на полета на "Томас Кук", 54 пътници са били натоварена на самолети на "Балкан холидейс еър" и са откарани до лондонското летище "Гетуик", вместо до летище "Кардиф" в Уелс. Това според Драганов е добро решение, тъй като авиокомпанията се е обърнала към гражданската въздухоплавателна администрация на Великобритания да поеме извозването на всички британци към родината им.
На Острова всеки туроператор е свързан с гаранционен фонд, посочи той. Така че, който и да превози британски туристи със самолет от друга авиокомпания, ще получи заплащане от гаранционния фонд на Великобритания, който е към Асоциацията на британските туроператори. По този начин няма да бъде засегнат нито един британски гражданин с изключение на това, че ще има забавяне, обясни Румен Драганов.
Както БТА съобщи, британският туроператор "Томас Кук" обяви днес фалит, след като не е успял да намери необходимите пари, за да продължи дейността си, и ще започне производство по ликвидация. Така се отменят почивките на стотици хиляди клиенти. Властите ще трябва да организират завръщането в родината на близо 600 000 туристи, клиенти на най-старата туристическа компания в света, от които на 150 000 британци.
Последвайте канала на
Свързани новини
КФН със съвети към клиентите на фалиралата "Олимпик"
30 юли 201919:14
Ресторантската верига на Джейми Оливър фалира
21 май 201915:08
Шивачки от фалирала фирма на бунт, чакат заплати от месеци
24 април 201908:48
УНСС алармира: Може да фалираме
23 април 201914:23
Ще фалират ли аптеки заради системата за верификация на лекарства
21 януари 201908:54
КФН иска още информация за фалиралото застраховатено дружество "Олимпик"
29 септември 201820:14
Германски здравни каси ще плащат на осигурени за балнеолечение у нас
27 септември 201914:20
Ангелкова и Горанов ще обсъдят възможността за данъчни облекчения за засегнатите хотели от "Томас Кук"
24 септември 201919:57
"Томас Кук" дължи 36 млн. евро на българските хотелиери
24 септември 201914:37
Левски и Берое с нов опит да се върнат на победния път
Лудогорец продължава похода си към нова титла в Пазарджик
Черно море излиза за нови три точки срещу коравия Пирин
Левски приема ЦСКА в първия мечтан финал
Сакраменто и Везенков отново се провалиха срещу Ню Орлиънс и останаха извън плейофите
Колебливо начало не попречи на Верстапен в спринта в Китай
Коментари 4
Добави2019.09.23 | 17:05
БРЕКЗИТ ?
2019.09.23 | 21:28
И 1 милиард задължения! Да не говорим за милионите предплатени пари!
Страхотна система....
2019.09.23 | 18:21
Всъщност да - опитвали са да продадат основен дял на китайска компания с цел финансиране, но след като става ясно, че Брекзит ще има - китайците се отказват, защото излизайки от ЕС, компанията оскъпява дейността си на този пазар. Жалко - имат 22 хиляди служители по света.
Добави коментар
Водещи новини
Подробности за тежката катастрофа с български автобус в Турция
20 април 202407:51
Николай Рашков: Чакането по границите оскъпява стоките в магазините с 15-18%
20 април 202408:10
В АЕЦ „Козлодуй“ пристига първата доставка на американско ядрено гориво
20 април 202406:56
Атракционен двуетажен автобус ни вози до НИМ по случай 148 години от Априлското въстание
20 април 202406:49
Мъж наръга три жени в Швеция
20 април 202406:28
Един убит и няколко ранени при бомбардировка на военна база в Ирак
20 април 202406:36
Франция е готова на всичко, за да предотврати разрастване на насилието между Ливан и Израел
20 април 202406:25
Aмериканец, сражавал се на страната на проруските сепаратисти в Украйна, е бил убит в Донецк
20 април 202406:17
Туск: Без снизхождение към онези, които си сътрудничат с Русия
20 април 202406:13
2019.09.24 | 23:21
Аз ли нещо не разбирам?
Частна фирма фалира (най-вероятно поради алчност и "кадърно" управление) и държавата (т.е. хората) поема извозването на клиентите, които са си платили на фирмата...
Демек клиента един път си плаща като клиент и втори път като данъкоплатец.
Това ли измислиха разните му там икономисти и финансисти?