Всеки десети магазин по столичната „Витошка” е празен

  • 16 март 2012 07:28

  • 2432
  • 0
Всеки десети магазин по столичната „Витошка” е празен
©

Към края на миналата година и от началото на тази магазините извън моловете без наематели в София са около 5%, а за бул. „Витоша” делът им е двойно по-голям. Това сочи проучване на пазара на Colliers International.

Новите наематели по емблематичния булевард са за около 8 на сто от площите, пише "Монитор".

Свободните площи в търговските центрове в София са около 6%, което е с към 2 процента повече спрямо първото шестмесечие на 2011 г.

Във Варна свободните площи са 7%, а новите наематели 11 на сто. В Пловдив тези показатели са съответно 3% и 4 на сто, а в Бургас 2 процента и 12%.

Наемите в моловете са сравнително стабилни.

В големите търговски центрове в София наемите са приблизително 32 евро на кв. м на месец. В моловете извън столицата нивата бяха между 20 и 22 евро.

От началото на 2012 г. на родния пазар на търговски площи се забелязва раздвижване, което се дължи на навлизането на нови търговски оператори, както и развитието на нови формати, се казва в ново проучване, отчитат от Colliers.

Съществува значително търсене на търговски площи в по-оживените райони. В много случаи търсенето се движи от веригите хранителни магазини, които продължават своето развитие чрез отварянето на квартални магазини с по-малка площ, сочи проучването.

Наред с това продължава навлизането на международни марки на пазара у нас.

“Mеждународните марки виждат добра перспектива за развитие на българския пазар.

Тяхната експанзия е ключов фактор за развитието на новите търговски центрове в София и страната”, коментира Иглика Йорданова, мениджър “Търговски площи” в компанията.

Сред новите оператори на българския пазар е международната компания, която навлиза с три киносалонa под марката Cine’Grand в София, Бургас и Плевен.

Шведската модна марка вече откри първия си магазин в България и планира да продължи своята експанзия и в други търговски центрове, някои от които са в процес на строителство.

Голяма верига мебелни салони, както и оператор от типа „направи си сам” излизат от традиционния си формат и за първи път стават част от търговски микс на мол, казват от компанията.

Активно се отдава под наем и нов търговски център, разположен на южното дъга на столичното Околовръстно шосе. Вече са намерени наематели за 24 хил. кв. м от неговите площи.

Последвайте канала на

Десислава Станева
2432 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини