-
12 май 2018 12:32
- 2588
- 0
Най-важното е потребителите да могат да избират, а когато не им се предоставя такава възможност, правилното поведение е да се въздържат от покупка. Това заяви председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов в ефира на БНТ по повод опитите на някои търговци, предимно по пазарите, да отнемат това право на клиентите си.
Той добави, че и при наличието на избор е възмжно да има известни рискове, свързани с качеството на продукта, но поне потребителят ще може да прецени какво да купи от това, което му се предлага.
Според Маргаритов един от основните рискове за потребителите при ежедневните покупки на хранителни стоки е да бъдат излъгани в цената. Той не скри, че при проверки по жалби от граждани Комисията се е натъквала на случаи, в които цената на щанда е една, а на касата се маркира по-висока. При повече покупки невинаги тази разлика може да бъде забелязана от потребителя. „Независимо от това дали става въпрос за 1 стотинка, за пет или за десет, трябва да се реагира – със забележка към търговеца и при необходимост със сигнал към контролния орган. Тази реакция на място респектира търговеца и той е готов да се поправи. Освен това, потребителите не бива да пренебрегват макар и минимално ощетяващи ги ситуации, защото това дава възможност тези случаи да стават все по-масови“, коментира председателят на КЗП.
При несполучливо извършени услуги потребителите имат право на рекламация. Важен момент, за да може да бъде упражнено то, е наличието на договор между двете страни. Той ще осигури възможността да се докаже за какво са се договорили първоначално и какво не е изпълнено така, както е било уточнено. „Доказвайки, че търговецът е поел определен ангажимент и след това не го е изпълнил, го поставя в ситуацията на нарушител, който може да бъде глобен. И не само това: той следва да извърши услугата качествено – така, както сте се договорили“, обясни Маргаритов.
Има смисъл от подаването на сигнали и защото при установяване на нарушение на законодателството, контролният орган санкционира търговеца, което също води до намаляване на случаите на засегнати права. Същевременно, при нелоялна търговска практика, потребителят ще може да получи обратно платените пари, както и да претендира за обезщетение за претърпени вреди от експлоатацията на дадена дефектна стока или ползването на некачествена услуга.
Последвайте канала на
Свързани новини
Димитър Маргаритов: Важно е "Новата сделка за потребителите" да бъде припозната и от самит
02 май 201813:12
Новите предложения на ЕК срещу разликите в качеството на продуктите ще се обсъждат в София
02 май 201807:40
Ето докога ще ядем второ качество храни
30 април 201808:37
КЗП: Ако хотелите не отговаря на заявените стандарти, могат да ви върнат парите (видео+снимка)
09 април 201808:34
КЗП: Изисквайте потвърждение на онлайн поръчката с предварително обявените параметри
07 април 201810:30
КЗП: Опасните стоки с произход България заемат малък дял в общия каталог на забраняваните рискови пр
06 април 201810:41
Константин Арабаджиев: Туристите могат да разчитат на съдействие от КЗП и ЕПЦ-България по време на почивките си у нас и в чужбина
05 август 201808:10
КЗП с важна информация за срочните договори
18 юни 201811:14
КЗП: Внимавайте с какви условия се съгласявате при сключването на индивидуални договори
13 юни 201810:32
Ботев се върна на победния път след силно второ полувреме срещу Локо (София)
Арда уверено крачи към челните позиции след комфортен успех над Ботев (Враца)
Генчев: Мачът е изключително важен за нас, за да си върнем поне малко от позагубеното самочувствие
Дерби в Перник
Майкъла: Бихме ЦСКА 1948, но този отбор не е критерий! Левски само ще се снима с титлата
Ботев с изявление за Зингаревич, входира писмо до две институции
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Кирил Петков: Хора, не можем да се будим в държава с купени избори и да гледаме как хора нахлуват в Народния театър!
08 ноември 202419:04
Засилено полицейско присъствие пред Народния театър
08 ноември 202418:27
Димитър Стоянович за сблъсъците пред Народния театър: Срам за полицаите! Взеха страната на агресорите
08 ноември 202418:33
Народният театър и парламентът: Даниел Митов очаква провокации в първия работен ден на депутатите
08 ноември 202417:55
Мая Манолова: Случилото се пред Народния театър е резултат от гнева на хората от изборите
08 ноември 202417:53
Атаката срещу Народния театър
08 ноември 202418:44
КС започна дело за частично касиране на вота
08 ноември 202416:26
"Величие" също внесе жалба в КС, но за цялостно касиране на изборите
08 ноември 202417:00
Доц. Киселова: Видя се кой от Радев и Пеевски е по-опасен
08 ноември 202419:03