Ръст на продажбите на нови коли в България

  • 15 февруари 2018 10:19

  • 1396
  • 0
Ръст на продажбите на нови коли в България
©

През януари година регистрацията на нови автомобили в Европейския съюз (ЕС) отбеляза добър отскок, компенсирайки спада в края на миналата година благодарение на позитивния т.нар. "календарен ефект". В същото време данните на Асоциацията на европейските автомобилостроители (ACEA) отчитат бомбастичен ръст при продажбите на нови автомобили в България.

Продажбите (регистрацията) на нови пътнически автомобили в Евросъюза нараснаха със 7,1% на годишна база след техен спад с 4,9% в края на 2017 година, като ACEA посочи, че това повишение беше благоприятствано от факта, че през януари тази година е имало повече работни дни спрямо началото на 2017 година.

ACEA отбеляза, че почти всички водещи автомобилни пазари на Стария континент, с изключение на британския, са се представили доста добре, като най-солиден ръст беше отчетен при продажбите на нови автомобили в Испания (скок с 20,3%) и в Германия (с 11,65) при по-слабо повишение в Италия (с 3,4%) и Франция (с 2,5%). Пазарът на нови моторни превозни средства във Великобритания обаче се сви през януари за десети пореден месец, отбелязвайки понижение с 6,3%, което е пореден знак за икономическите проблеми на Острова на фона на високата инфлация, влошаващия се стандарт на живот и несигурността около течащите преговори за Брекзит.

В рамките на януари в Съюза бяха регистрирани 1 253 877 нови автомобили спрямо 1 170 256 година по-рано (повишение със 7,1%), като автомобилният пазар в по-новите страни - членки на ЕС, включително в България, се подобрява доста силно, допринасяйки по този начин за позитивните резултати в целия Европейския съюз.

Според ACEA продажбите на нови автомобили в България нараснаха през януари с цели 36,8% до 2465 броя от 1802 броя година по-рано и след техен спад с 13,8% в края на 2017-а година. По този показател нашата страна е изпреварена единствено от част от по-новите страни - членки на съюз като Румъния (ръст с цели 66,4%), Словакия (48,8%) и Унгария (с 38,5%), както и от Гърция (повишение на регистрацията на нови автомобили с 37,5%).

Трябва да се има предвид, че продажбите на автомобили са оценявани като един от водещите показатели за състоянието на европейската икономика, като данните за януари са добър сигнал, че икономическият подем в ЕС през 2017 година ще се пренесе и през настоящата година и са предпоставка, че продажбите на нови автомобили ще продължават да нарастват и през следващите месеци.

Едноличен лидер за пореден месец при продажбите на нови автомобили през януари е френската автомобилна групировка PSA Group, произвеждаща марките Peugeot и Citroen, с ръст на продажбите с цели 73,4% спрямо година по-рано, следвана от другата голяма френска компания - Renault Group, произвеждаща марките Renault и Dacia (повишение с 9,5%) и немският автомобилен гигант Volkswagen AG (повишение с 9,2%). Останалите по-значими автомобилни компании на Стария континент отчитат по-скромни повишения на продажбите - немските BMW Group и Daimler Mercedes (повишения съответно с 5,5% и с 3,0%) и италианската FCA Group - с едва 1,0%.

Повишението с 9,2% при продажбите на автомобили от страна на Volkswagen AG е придружено и от известно увеличаване на неговия общ пазарен дял през януари до 24,6% от 24,1%, като немският гигант остава лидер на пазара на автомобили в рамите на ЕС. Това е знак, че водещият европейски производител на автомобили продължава да се възстановява постепенно от най-голямата бизнес криза в 78-годишната история на компанията, свързана със скандала с фалшивите тестове на отделяните вредни газови емисии от нейните дизелови автомобили. Продажбите само от марката автомобили Volkswagen се повишиха през януари с 4,4% на годишна база до 143 028 броя автомобили.

Последвайте канала на

Десислава Станева
1396 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини