-
27 декември 2016 12:23
- 6589
- 1
С близо 1/3 се повишава продажбата на ракия, която купуваме за подарък или за празничната трапеза, сочат данни за пазара и потребителското поведение, изнесени от най-известната марка ракия у нас.
Над 60% от запитаните на национално ниво консуматори посочват, че избират сами своята ракия, като най-често място за покупка са големите търговски вериги и хипермаркети. Ракията продължава да е най-често консумираният вид алкохол при гостуване в приятели, като се запазва тенденцията гостите да носят по бутилка със себе си като подарък на домакините. Именно затова посочват, че имиджът на избраната ракия е от съществено значение. Консуматорите от големия град търсят традиции и произход, гаранции за качество и не на последно място – модерен имидж. За по-младото поколение е важно тяхната марка ракия да бъде актуална както визуално, така и като комуникация. Посочват като важно и тя да съответства на техния стил на живот, защото я консумират предимно с компания в заведение или на домашно събиране.
Основната консумация на ракия продължава и през тази година да е съсредоточена у дома, като държи 60%. Останалите 40% са за консумация в заведение, където ракия се пие основно на вечеря с приятели през уикенда. Запазва се и тенденцията бутилката ракия да е един от предпочитаните подаръци за домакините при гостуване. Запазва се тенденцията ракия да се пие предимно от мъже, като жените продължават с бавни темпове да увеличават своя дял и вече държат 35%. И двата пола асоциират тази категория с настоящите празнични поводи и трапезите, които подготвят. През останалите месеци от годината те асоциират ракията със специални семейни поводи като рождени дни и сватби, или със спокойствието, домашния уют и добрата компания.
Потребителите на маркова ракия от години са лоялни и избират дадена марка заради региона, с който тя се асоциира, сочат още проучванията. През 2016 година марката Пещерска държи лидерство по разпознаваемост на национално ниво, като продължава да е и най-предпочитаната по специални поводи. Консумацията й все повече се измества към големите градове, където присъства основно със своята Отлежала версия. И тази година над 50% от запитаните избират сред множеството наложени марки именно Пещерска. Най-често консумираните ракии в България, както на годишна, така и на месечна база, са Пещерска гроздова и Пещерска Отлежала. Те задържат лидерска позиция по брой лоялни потребители, като пазарните проучвания сочат, че с всяка година успяват да привлекат и нови, най-често сред по-младото поколение. Гроздовата ракия е най-честият избор на жените между 45 и 55 години и предпочитаният избор на мъже между 25 и 29 години, живеещи в София и с добри доходи. Пещерска Отлежала от своя страна печели поколението 35-45 годишни, с по-активен социален живот. Избират я заради доверието в качеството, историята й и не на последно място – достъпността.
Последвайте канала на
Свързани новини
Първата мускатова ракия у нас стана на 30 години
16 декември 201618:17
Отровен домашен алкохол залива пазарите по празниците (снимки)
12 декември 201613:01
Четвъртият балкански фестивал на ракията
01 декември 201610:56
Домашната ракия може да ви убие
21 ноември 201609:51
Събират мостри на български ракии за престижен световен конкурс
09 юни 201609:20
Ракията е изключително полезна за здравето
26 май 201618:58
Лудогорец излиза за победа над Крумовград и спечелване на 13-та поредна титла
Черно море и Локомотив (Пд) гарантират шоу на "Тича"
Сблъсък за оцеляване между Любослав Пенев и Красимир Балъков
Лекция на Лео Меси донесе нова победа на Интер Маями
ЛА Лейкърс най-сетне се разписа в серията с Нъгетс
Каранга с нова изцепка: В България все още всичко е нормално! Отново убихме кравата
Коментари 1
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Другата седмица ще има яснота за машините и софтуера за вота 2 в 1
28 април 202411:19
Осезателно покачване на заболеваемостта от коклюш! Да се спазва дистанция при новородените!
28 април 202409:12
Един милион стягат куфарите за празниците
28 април 202409:58
Проблемът с липсата на персонал на морето - огромен
28 април 202408:34
Карлос Контера: В центъра на столицата трябва да има засилено полицейско присъствие всекидневно
28 април 202410:36
Д-р Иван Неделчев: Консумирайте риба поне веднъж седмично
28 април 202409:33
Остават два работни дни за подаване на данъчни декларации
28 април 202411:06
КНСБ: Трудовите злополуки в България са много повече, но не се декларират
28 април 202407:36
Цветница е!
28 април 202406:10
2016.12.31 | 19:42