Китайските молове у нас са пред фалит

Популярните напоследък китайски молове закъсаха. Евтините китайски дрехи, обувки и електроника са на път да изчезнат от сергиите у нас. Причина за това е, че вносителите масово са спрели да правят нови поръчки заради поскъпването на юана и оборотите им падат главозамайващо, пише "Телеграф".

"Най-силно е засегнат секторът на електрониката, където оборотите са паднали повече от три пъти”, съобщи председателят на Българо-китайската търговско-промишлена камара Виктор Азманов. Той обясни, че значително са пострадали също вносителите на текстил, както и на мебели.

„Специално при електрониката и конкуренцията на стоки от Южна Корея е много голяма. Става дума основно за мобилни телефони, черна и бяла техника”, допълни експертът.

Проучване показа, че липсата на китайски стоки вече осезаемо личи по родните магазини. Популярните напоследък китайски молове предлагат все по-малък избор на стоки. Проблем има при снабдяването не само с дрехи и обувки, а и с различни кожени изделия като чанти, портмонета, раници и др.

Вносител на дрехи сподели, че не е правил внос от три месеца именно заради поскъпването на юана. Предприемачът е имал останала стока от предишни поръчки и след сериозния скок на китайската валута не е направил нови заявки. Негови колеги, които продават китайски мебели, също имат затруднения да направят нов внос.

Азманов прогнозира, че до края на годината няма да има промяна в курса на юана. По думите му китайската икономика миналата година е била експортно ориентирана и затова местната валута е поевтиняла.

Тази година тенденцията е обратна. Юанът записа рекордни стойности и страната се превръща в импортно ориентирана. Този април Китай записа най-големия ръст на юана от 11 години насам. Тогава централната банка фиксира курса на юана на 6, 4589 спрямо долара.

Коментари

  1. 2016.08.19 | 10:51

    Трябва да се прави разлика между фалшификати, лошото качество, собствени продукти на Китай и произведеното под строг качествен контрол на западни фирми в Китай. Много от произведените в Китай стоки на американски и западни фирми са на много и често на по-високо ниво особено от тези произведени в САЩ!

    1. 2016.07.20 | 16:16

      Може , ама точно в случая не става въпрос за такива стоки а за безумни боклуци които нищо не струват ...

  2. 2016.08.19 | 10:51

    Кои са най-често срещаните думи в света......Мейд ин чайна!Хи-хи.

  3. 2016.07.29 | 16:39

    Това е абсолютна лъжа. На китаец вяра не може да имаш. Вярното е, че заради по-скъпия долар много китайски фабрики фалираха. А също и че за местните им "бизнесмени" (защото са бандити) стана по-трудно да внасят стоки без да плащат данъци.

  4. 2016.07.24 | 13:43

    Проучване показа, че липсата на китайски стоки вече осезаемо личи по родните магазини. хахахаха че то всичко в магазините е китайско

  1. 1

Напиши коментар

Избори

още

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Пазари

още

Анкета

Информиран ли сте за последствията от разпространението на чумата по свинете?

Информиран ли сте за последствията от разпространението на чумата по свинете?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.