7,4% скок в износа на костюми и сака

  • 25 април 2015 07:23

  • 1172
  • 0
7,4% скок в износа на костюми и сака
© Getty Images/Guliver

Износът на български дамски и мъжки костюми, сака и панталони нарасна със 7,4% до 541 млн. евро за периода януари-октомври 2014 г., каза Радина Банкова, председател на Българската асоциация на производителите и износителите на облекло и текстил (БАПИОТ), цитирана от "Стандарт".

Костюмите, саката и панталоните имат най-голям дял в размер на 35,7% от общия експорт на родно облекло. Повечето от тези дрехи отиват в Германия (34,5% от износа или 186,6 млн. евро), Италия (15,4% или 83,5 млн. евро), Гърция (10% или 54,1 млн. евро), Франция (9,5% или 51,3 млн. евро) и Великобритания (5,7% или 30,9 млн. евро).

"Шивашките фирми са в доста сериозен подем", каза Радина Банкова.

Общият обем на износа на текстил и облекло за периода януари-октомври 2014 г. възлиза на 1,516 млрд. евро и нараства спрямо същия период на 2013 г. с 5,6%. От тях 1,037 млрд. евро е стойността на експорта на различните видове облекла - костюми, сака, панталони, фланели, ризи, палта и др. Износът на текстилни изделия възлиза на 299,4 млн. евро и нараства спрямо 2013 г. с 6,2%. Тук влизат например прежди от камгарна вълна и от синтетични щапелни влакна, спално бельо, покривки и кърпи за маса и др.

Български марки дрехи обаче почти не се изнасят. Вероятно само 2-3 български марки успяват да намерят пазар в чужбина. "Много е трудно. Унищожават се и малките магазини в цяла Европа. Но има една стабилна клиентска група, която не иска да ходи и пазарува в молове, а предпочита бутиците", каза Радина Банкова.

"В повечето случаи клиентите от чужбина сами си избират какво точно искат да им се ушие. Редовно с колегите работим по поръчка. Изпращат ни мостри и модели и ние създаваме това, което те искат. Изработваме някакво изделие, както те си го представят, много често само от дизайнерски скици", каза Радина Банкова.

Последвайте канала на

1172 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини