Български фирми свалиха наполовина цените на мебелите

  • 15 септември 2011 06:50

  • 3412
  • 0
Български фирми свалиха наполовина цените на мебелите
© Булфото

Предстоящото откриване на първия у нас магазин на световната верига ИКЕА накара българските мебелни вериги смело да намалят цените.

Проверка на "Стандарт" показва, че в столичния магазин на "Еником М" спалня с четирикрилен гардероб, скрин, две нощни шкафчета и допълнителна етажерка струва 599 лв. Комплектът "Хера" е с намаление от 44%. В "Лабиринт" пък за 799 лв. се продава спалня с повдигащ механизъм и ракла заедно с трикрилен гардероб, две нощни шкафчета и тоалетка с огледало. Старата цена е била 1135 лв. Холни секции от 300 лв. и кухни от 200 лв. са сред най-атрактивните предложения. Детски и ученически стаи с по няколко модула може да бъдат намерени за около 800 лв. Разтегателни ъглови дивани с ракли, които стават на легло, пък се предлагат за по-малко от 600 лева.

Извън промоциите някои търговци правят общи 10-процентови намаления на цените за всички свои стоки през този месец.
"Не сме сваляли цените специално заради ИКЕА", казват българските търговци. "Сумите, които видяхме от каталога им, са доста по-високи от нашите", казва Янко Маринов, който отговаря за маркетинг и реклама в "Лабиринт". Със сигурност нашите кухни са по-конкурентни, защото са българско производство и това ни дава възможност да бъдем много гъвкави в проектирането им и определянето на цените, казва Маринов. Докато в ИКЕА всичко е на модули и няма възможност за индивидуални изпълнения.

Наред с атрактивните ценови намаления за отделни стоки българските мебелни вериги привличат клиенти и с други услуги. В столичния "Еником М" всички стоки на стойност над 500 лв. се доставят и монтират в дома на клиентите съвсем безплатно. В услугата влиза и качването на мебелите до жилището. Търговската верига е единствената у нас, която дава и тригодишна гаранция за всички свои мебели.

"За навлизането на ИКЕА се знае от много време и това не ни притеснява, напротив интересът към този нов участник ще повиши интереса към целия пазар", коментира Методи Алексиев, маркетинг менджър на "Еником М". Българските мебелни вериги смятат, че имат достатъчно предимства пред световната верига, която е силна предимно в стандартните решения.

Последвайте канала на

Константин Тодоров
3412 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини