"Черният петък" у нас с 20% намаление

  • 30 ноември 2013 08:12

  • 2879
  • 2
"Черният петък" у нас с 20% намаление
©

Световната традиция в последния петък на ноември да се правят големи намаления изненада приятно българските купувачи. Вчера повечето столични молове бяха пълни с хора през деня, а привечер - буквално задръстени, пише “Труд”.

За разлика от чуждестранните намаления обаче, които достигат 70-80%, нашенските търговци свалиха цените едва с 20% и по-рядко с 30%.

В магазините за парфюми и козметика намаленията бяха дори още по-малки - само 15%, но бяха приложени и за артикули, които участват в промоции. Управител на такъв магазин сподели, че това е единственото за тази година целенасочено намаление, което правят. Веригите за козметика очакват коледно-новогодишния сезон, в който оборотите им скачат в пъти, като през декември намаления се прилагат само за единични артикули, които не се продават много.

Кампанията за българския “Черен петък” започна преди седмици с радиореклами, постери и флайери, които приканваха клиентите да пазаруват повече на тази дата. Интересен подход за реклама бе избрала световна марка за дрехи. Тя разпрати съобщения за отстъпки в различни социални мрежи, като след регистрация хората получаваха ваучери за намаленията. Те обаче бяха 30%. В магазин на веригата в мол “Сердика” казаха, че предвиждат еднодневно намаление и по случай Никулден, който тази година също се пада в петък.

Част от веригите използват намаленията, за да изчистят старите си колекции в очакване на коледно-новогодишните намаления.
Проверката показа, че една голяма група стоки - детските играчки, изобщо не е включена в инициативата “Черен петък”. Според служители на такива магазини причината е, че те готвят коледно-новогодишни намаления.

Във веригите за техника пък намаленията във вчерашния “Черен петък” важаха само за отделни артикули - предимно слабо популярни марки.

Служители на магазини за дрехи откровено посъветваха столичани, втурнали се да пазаруват в “Черния петък”, да не избързват с покупката на зимни дрехи. Защото след края на сезона, когато се освобождава място за новите колекции, намаленията ще стигнат до 70-80%.

“Черният петък” става популярен на Запад преди десетилетия. Името му е свързано с това, че печалбите в счетоводните отчети се изписват в черно.

Последвайте канала на

2879 2

Свързани новини

Коментари 2

Добави коментар
Смях в залат

2013.12.13 | 21:01

2
При нас нищо не е като хората.
bat pan4o

2013.12.13 | 21:01

1
ТО У НАС Е ЧЕРВЕН ПЕТЪК-ЗАТУИ НАМАЛЕНИЯ НАНАИСИ-ЧАК КАТО ЗАЛЕЖАТ СТОКИТЕ 3Г ТОГАВА ГИ НАМАЛЯТ-ПРЕЗ ТОВА ВРЕМЕ ХОРАТА СИ ЗАКУПУВАТ GSM И ТЕХНИКА ПО ИНТЕРНЕТ ИЛИ ОТВЪН И ТЪРГОВЦИТЕ СЕ ЧУДЯТ ДЕ ДА СИ ГИ ЗАВИРАТ И ПЛАЧАТ ЧЕ ХОРАТА НЯМАЛИ ПАРИ И ПАЗАРА БИЛ СЛАБ В БЪЛГАРИЯ

Добави коментар

Водещи новини