Китай губи позиции на пазара на облекло

  • 26 април 2013 12:44

  • 2893
  • 0
Китай губи позиции на пазара на облекло
©

Китай постепенно губи пазара на облекло. Налице е тенденция за оттегляне на големите световни марки от азиатската страна към Южна Европа и по-точно към Балканите. Кои са причините, довели до този обрат, обясни на среща в Русе д-р Франц Питник, управител на австрийския текстилен и кожарски съюз.

Основните конкурентни предимства на Китай вече са в историята. Трудът вече не е евтин, заплатите в шивашката промишленост през последните три години са повишени, по-високи са и изискванията към условията на труд.

"Това води до повишаване разходите за производство и до оскъпяване на китайския продукт. В тези крайбрежни територии, където предимно се шиеха дрехи, навлязоха и други индустрии, които плащат добре. Алтернатива е само вътрешността на страната, но заради лошата инфраструктура доставките се бавят. Затова фирмите връщат поръчките си в Европа", заяви Питник, цитиран от БНТ.

Разходите за транспорт допълнително оскъпяват стоките.

"От Китай до държава в Централна Европа стоката пристига за 28 - 30 дни, а от България до Централна Европа за три - четири дни и така нашите конкурентни предимства нарастват", каза Петя Милушева, председател на клъстер "Дунав".

Въпреки това Китай остава предпочитана дестинация за фирмите с огромни поръчки, но се отбягва от тези, които изработват по-малки серии елитни маркови облекла.

Русенските шивашки фирми спокойно могат да се включат в пазара като произвеждат от сто до 500 бройки. Очакванията на заетите в бранша са да бъдат сключени договори за партньорство.

Последвайте канала на

2893 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини