Ивайло Йосифов: За Дженерали 2012 г. беше по-добра от предишната година (видео)

  • 20 декември 2012 17:18

  • 1678
  • 1
Ивайло Йосифов: За Дженерали 2012 г. беше по-добра от предишната година (видео)
©

Председателят на управителния съвет на Дженерали България Ивайло Йосифов говори пред Profit.bg. Ето какво каза той за равносметката на компанията през изминаващата година и развитието на застрахователния пазар в България:

- За застрахователния пазар у нас разговаряме с господин Ивайло Йосифов, председател на управителния съвет на Дженерали България Холдинг. Господин Йосифов, как накратко ще синтезирате изминалата година за Дженерали?

- Годината беше интересна не само за Дженерали, а като цяло за застрахователния пазар. Година с тежка зима и земетресение, което разтърси София, Перник и околностите, което съответно се отрази и на застрахователите, и на техните технически резултати заради изплатените щети. Въпреки това за Дженерали беше една добра година, смея да твърдя – по-добра от предната.

Приключихме успешно много проекти, които започнахме и бяха насочени основно към подобряване на работата на дружеството, към оптимизиране на дейностите и към развитие на мрежата за продажбите. Мисля, че резултатите ни към края на годините ще го покажат.

Освен това се случи и нещо, което дълго очаквахме – една промяна в закона за здравноосигурителните дружества, която е насочена изцяло към подобряване на услугата за клиента и към заздравяване на финансовото състояние на този тип дружества, така че ние сме доволни от тази година като цяло.

- Вече споменахме земетресението в Перник, през тази година изчезнаха стикерите по Каско и имаше голямо увеличение на камерите, които следят за Гражданска отговорност по пътищата. Какви са последствията от всичко това?


- Да го разделим на две. Поне при нас, по отношение на каското, 2012 г. е една показна година, в положителния смисъл на думата, тъй като имаме изключително малко кражби. Дори се шегуваме, че започва да става тенденция липсата на кражби. Това, разбира се, е много добре, но трябва да си признаем, че ние никога не сме маркирали колите, така че за нас тази промяна е ирелевантна. Не вярвам също така, че заради махането на стикерите може да се увеличат кражбите.

Що се касае до камерите за Гражданска отговорност, аз приветствам увеличаването на броя им не само за следене на стикерите за Гражданска отговорност, а и за следене на поведението на шофьорите по пътищата. Хората се принуждават да шофират по-внимателно и съответно, от човешка гледна точка, жертвите по пътищата ще са по-малко, да оставим настрана застрахователите, те боравят с пари, човешки живот не могат да върнат.

За съжаление обаче, по отношение на Гражданската отговорност, не вярвам, че на този етап камерите имат ефекта, който би трябвало да се очаква. От години вече покритието на Гражданска отговорност е достатъчно ниско в страната. В момента варира някъде около 72%, по последни данни, така че нямаше някакъв ефект.

И докато органите, които са натоварени с тази отговорност, не се вземат в ръце и не започнат с активни действия по издирване на тези шофьори, които са нередовни и тяхното санкциониране, нещата няма да се променят.

- Кои са най-перспективните застраховки, според вас?


- Трябва да кажем първо какво разбираме под перспективни застраховки. От една страна, знаете, че 71% от застрахователния пазар в България е пазар на автомобилни застраховки. От друга страна, сигурно доста често сте срещали цифрата от 7%, която отразява покритието на имуществените застраховки в страната.

Изключително перспективни, според мен, са имуществените застраховки, тъй като бялото петно там е много голямо. От друга страна обаче, това са застраховки с по-малък премиен приход, - те не формират обема на пазара изцяло, не са преобладаваща част, така че автомобилните застраховки ще продължат да бъдат важни и колкото по-бързо пазарът намери начин да стабилизира конкурентното поведение на всички компании, толкова по-добре за самия пазар и за клиентите.

- Накъде е насочен фокусът на Дженерали през следващата година?


- Към растеж. Растеж навсякъде. Пак казвам, за нас имуществените застраховки са изключително важни, защото не може българинът да продължава да разчита непрекъснато на държавата при всяко едно катастрофично събитие. Държавата не е за това. Това е работа на всеки един от нас – да застрахова имуществото си и да бъде осигурен.

Разбира се, планираме растеж и в автомобилните застраховки. Аз съм изключително доволен от резултатите, които получихме, откакто променихме продукта си по каско през октомври. Така че планираме растеж, но растеж внимателен, в сегментите, които са интересни като риск за нас. В сегмент, в който хората разбират защо имат нужда от застраховане и го правят съзнателно, а не защото е задължително.

- Какви нови продукти да очакваме от Дженерали?


- Всяка година приемаме иновационен календар, всички компании го правят, предполагам. Едно от първите неща, които ще пипнем през следващата година, е застраховката ни „Злополука“. Ще има промени и в други застраховки, но няма да издавам точно какво и как ще променим.

При всички положения ще се стремим да правим продуктите си по-добри, да даваме по-добри услуги на клиентите си там, където има услуги, защото знаете Гражданската отговорност не е някакъв сложен комплексен продукт, свързан с особени услуги – такава застраховка е Каското и ние там полагаме много усилия.

- Предвиждате ли промяна на политиката по някои от настоящите Ви продукти?


- Предстоят ни два сериозни проекта през следващата година, които са свързани с проучване на клиентското мнение. Не мога от сега да кажа какво ще променим в политиката си в предлагане на тези продукти, но то ще бъде пряк резултат от това, което ни кажат нашите клиенти.

Ще имаме две мащабни проучвания в областта на имущественото застраховане през следващата година, с клиентски допитвания, анкети и т. н., така че това ще предреши какво и как искаме да правим в тези продукти.
 

Последвайте канала на

Novini.bg
1678 1

Коментари 1

Добави коментар
Ина

2012.12.25 | 11:49

1
Уважаеми г-н Йосифов. Днес получих 2 нежелани съобщения по телефона от Вашата компания. Подчертавам - НЕЖЕЛАНИ. С едното ме информирахте за изтичаща КАСКО полица, при положение, че аз дори нямам кола, да не говоря за застраховка. С второто ми честитихте Коледа, но с смс-са си събудихте детето ми, така че да Ви е честита и на Вас - с най-цветущи пожелания. Въпросът ми е - колко точно сте нагли, че по такъв тъп начин тормозите хората и нахлувате в личното им пространство?

Добави коментар

Водещи новини