Борислав Велков: Влиянието на БНТ се измерва не с рейтинг, а чрез доверие

Влиянието на БНТ се измерва не с рейтинг, а чрез доверие. Това каза председателят на Обществения съвет на БНТ Борислав Велков, в интервю за "24 часа". Той е и председател на Съвета на директорите на НДК.

- Г-н Велков, как общественият съвет ще помага на БНТ?

- Първата задача, която общественият съвет си поставя, е да бъде значително по-активен и в много добра колаборация с ръководството на БНТ. Трябва да установим устойчив и широк диалог с гражданските, браншовите организации и институциите. Именно така ще разбираме и измерваме какво се очаква от обществената телевизия. Вътрешният диалог в съвета също е от голямо значение за функционирането му. Всеки един от нас трябва да приема участието си не като почетна, а като работеща позиция в полза на обществото и неговата телевизия. Сега сме в процес на обсъждане на новия медиен закон, в който основна задача е да се преформулира мисията на обществените медии, като се затвърди отношението към основните обществени ценности, но и да се отчетат неговите актуални очаквания. Обмислят се внимателно начинът на доставяне на медийните услуги и възможността за достъп до висококачествено съдържание. Това до голяма степен ще мотивира начина, по който ще се изчислява допълнителната компенсация към бюджета, към което се стремят ръководствата на БНТ и БНР. Логичният начин е интегриран подход, обединяващ мисията на обществените медии, медийните услуги и тяхното достигане до всеки български гражданин. Влиянието на обществените медии се измерва не чрез търговския рейтинг, а чрез доверието. Имаме нужда от спасителен пояс в морето от дезинформация и фалшиви новини. Това е скъпо начинание, което изисква постоянни инвестиции, но си заслужава всяка стотинка, защото е в полза на устойчивото развитие на обществото. Добрата новина към момента е, че доверието към БНТ е високо, но се работи на мускули и това не би могло да продължи дълго.

- Защо е важно доверието за БНТ?

- Важно е обществото да усеща, че с неговата обществена телевизия е на една и съща скорост! Технологиите правят така, че вече можем да гледаме телевизия където и когато поискаме на телефон, пад, дори часовник. Затова телевизията трябва да осигурява постоянно адаптирано, качествено и актуално съдържание. Идват нови поколения, за които обществената телевизия трябва да продължи да изпълнява мисията си да достига до всеки български гражданин, като му дава достъп до култура. За потребителите днес информацията е даденост, а не нещо, за което да полагат специални усилия. Затова БНТ има все по-сложната задача да се бори за вниманието и доверието на хората.

- Участвате в работна група за промяна на медийния закон. Какви промени ще предложи тя?

- Аз участвам в работната група, която е към Министерството на културата, със заповед на министъра на културата. В нея има специалисти от СЕМ, БНТ и БНР, експерти от Министерството на културата и Министерството на финансите, представители на частните телевизии и независими експерти. Най-общо казано, целта е да се направят ключови промени в Закона за радиото и телевизията, които да го актуализират спрямо съвременните стандарти за развитие на обществените медии, очакванията и нуждите на всички, които участват в този процес - държава, медии, общество.

- Едно от съществените предложения е БНТ и БНР да се откажат от рекламите. Как ще се отрази това?

- Ако държавата прояви разбиране и компенсира бюджета на държавните медии, ще може да говорим много повече за обществена телевизия с мисия и липса на потенциални корпоративни зависимости, които не трябва да бъдат подценявани в тази хибридна ситуация, когато политиката и бизнесът се смесват. Когато БНТ и БНР разчитат и на приходи от реклама, те се състезават на друг пазар - търговския. Много е трудно, от една страна, да си в търговската част, а от друга, да изпълняваш обществена мисия. Всъщност компенсацията може да бъде разглеждана едновременно като инвестиция и застраховка.

- Вие сте председател на Съвета на директорите в НДК. Защо приехте поканата да станете част от обществения съвет на БНТ?

- Винаги съм се интересувал от това как медиите биха могли да въздействат положително на развитието на обществото. Във времената, в които живеем, тази връзка е определяща. Всичко, което хората интерпретират и разбират, идва през медиите. Те са в основата на диалога и обратната връзка между държава и общество. Наблюдаваме завръщане на държавата на полето на законността, културата и ценностите, а ролята на обществените медии е да съпътстват, превеждат и затвърждават в съзнанието на хората тези положителни процеси. Телевизията трябва да прави хората по-щастливи, а това не е никак малко!

Водещ експерт обясни кой управлява и доколко сигурни са мултифункционалните съоръжения у нас

Коментари

  1. 2020.02.25 | 08:36

    Аз бих казъл, че влиянието на БНТ се измерва не с рейтинг, а чрез резултата след години, от дейността на телевизията върху зрителите!!!

  2. 2020.02.24 | 21:13

    С тези старци на екрана сте за пенсионерския клуб онаа русата с дългия крак по бтв като казва времето и щръквамичадъра

  3. 2020.02.24 | 21:02

    Прекрасна БНТ! Продължавайте все така! Поздрави на генералния директор Емил Кошлуков!

  4. 2020.02.24 | 21:00

    Прекрасна БНТ! Продължавайте все така! Поздрави на генералния директор Емил Кошлуков!

  1. 1

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Медия и реклама

още

Анкета

Каква заплата получавате?

Каква заплата получавате?

Избрано от Интернет

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.