Започнаха изслушванията на кандидатите за генерален директор на БНР

В Съвета за електронни медии започнаха изслушванията на кандидатите за генерален директор на Българското национално радио, който трябва да бъде избран на 22 януари. В надпреварата за поста участват шестима кандидати. Изслушванията ще се проведат днес и утре в поредност съгласно входящия номер на заявлението на всеки от кандидатите за участие в процедурата за избор на генерален директор на БНР.

Днес пред членовете на СЕМ представят своите концепции Жени Гаджалова, Антон Митов и Андон Балтаков. Другите трима кандидати за поста са Митко Димитров, Даниела Манолова и Александър Велев, които ще бъдат изслушани в СЕМ утре, предаде БНР.

 

Изслушват кандидатите за генерален директор на БНР Председателят на СЕМ София Владимирова подчерта: „Този конкурс се провежда в една много динамична ситуация, в която текат активно дебатите, свързани със свободата на словото и мястото и ролята на обществените медии в нашето общество“.

„Надявам се, че тези изслушвания тук ще бъдат и един разговор именно за това - колко важни са обществените медии за едно демократично гражданско общество“, добави тя. Първа пред медийния регулатор представи концепцията си Жени Гаджалова - бивш главен счетоводител на БНР.

Тя заяви, че радиото се намира в лошо организационно и финансово състояние. Според нея адекватното финансиране на обществената медия може да се получи с по-висока субсидия: „Държавната субсидия трябва да гарантира сигурността на БНР. Оставихме радиото 2007 г. с 56 млн. лева държавен бюджет, а от осем години - в момента наблюдавам, че БНР е с бюджет от 42 млн. лева. Не мога да си представя как при положение, че сме оставили 56 млн. лева, през тези 11 години, в които не съм в радиото или не съм била част от този екип, какво е довело до това, че да се стигне до спад на бюджета до такава степен“.

Продължава нищенето на скандала с БНР, депутатите изслушват журналисти

Гаджалова каза още, че ако бъде избрана за генерален директор ще заложи на развитието на кросмедийни проекти съвместно с БНТ. „БНР ще трябва да се развива с изпреварващи тенденции, да търси различни форми, включително съчетаването на медии като радио, телевизия, интернет. Тези намерения могат да бъдат осъществени заедно с БНТ, предизвикателство, пред което ще се изправят рано или късно и двете медии“, заяви Гаджалова.

Развитие на Радио България в интернет и промяна в профила и аудиторията на радио София - това са част от акцентите в концепцията на Антон Митов - изпълняващ длъжността генерален директор. Антон Митов на изслушването в СЕМ. Той е категоричен, че трябва да продължат преговорите за увеличение на бюджетната субсидия за общественото радио: „Но вече за 2021 година. Не можем да говорим за 2020-а, тъй като тя е дадена и е това, всичко е решено. Трябва радиото да намери начин в рамките на 2020 година с тези пари как да организира разпределението на парите“.

Митов акцентира и върху необходимостта да бъде възобновена добрата връзка между отделните дирекции. Той представи и данните от изследване на фондация „Конрад Аденауер“, според което 71 процента от хората се информират от националното радио, а 30 на сто все още му имат пълно доверие. Гореща линия за подаване на сигнали от служителите също е от мерките, които Митов предлага. Изслушванията продължават днес с концепцията на Андон Балтаков, а останалите трима кандидати ще бъдат изслушани утре.

Седем са кандидатите за шеф на БНР

До конкурса за избор на нов генерален директор на общественото радио се стигна, след като СЕМ прекрати предсрочно мандата на Светослав Костов в средата на октомври миналата година и избра за временно изпълняващ длъжността Антон Митов.

Светослав Костов пък оглави БНР малко повече от 3 месеца преди да се стигне до предсрочното прекратяване на мандата му заради скандала, който се разрази около спирането на ефирното излъчване на програма „Хоризонт“ за близо 5 часа на 13 септември.

Коментари

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Медия и реклама

още

Анкета

Каква заплата получавате?

Каква заплата получавате?

Избрано от Интернет

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.