Пощенска банка: От началото на 2019 г. има ръст в търсенето на по-големи имоти и повишен интерес към жилищното кредитиране

От началото на 2019 г. продължава да се наблюдава търсене на по-големи имоти – основно на тристайни жилища с квадратура над 90 кв.м, сочат данни на Пощенска банка. Най-голям е интересът към монолитни жилища, ново строителство в големите градове.

Купувачите имат все по-високи критерии по отношение на качеството на строителството и качеството на живот в района на имота. Топ 3 на факторите при покупка на жилище са инфраструктурата, зелените площи и цената, сочат данните от национално представително онлайн проучване у нас, направено от Gemius България по поръчка на Пощенска банка.

През първите 9 месеца на годината се наблюдава и повишение на продажната цена на имотите, като по данни на Пощенска банка се отчита ръст от 7.53% в средната цена на квадратен метър на финансираните жилищни имоти в София спрямо същия период на миналата година. Тази тенденция, както и интересът към покупка на по-големи по размер жилищни имоти, водят до нарастване на средния размер на искания ипотечен кредит, който по данни на финансовата институция се е повишил с 10% спрямо същия период на 2018 г.

Благодарение на все по-атрактивните лихвени условия, стабилната банкова система и ръста на средните заплати, все повече потребители избират банковия кредит с цел покупка на жилище. Пощенска банка отчита 44% ръст в обема на исканията за жилищни кредити за периода януари-септември 2019 г. спрямо първите 9 месеца на 2018 г. Повишеният интерес към банково финансиране се потвърждава и от проучването на Gemius България, според което 48% от възнамеряващите да закупят нов дом посочват жилищния кредит като основно средство за финансиране. Проучването показва още, че при избор на финансираща банка, клиентите отдават все по-голямо значение на получаването на индивидуален подход и консултация за процеса на кандидатстване за кредит. За да отговори на техните очаквания, Пощенска банка предлага голямо разнообразие от кредитни продукти, като се стреми да предостави персонализирани решения с добавена стойност, отговарящи на техните конкретни нужди и предпочитания. Именно с тази цел и за да улесни своите клиенти, вече повече от 5 години Пощенска банка развива успешно своята мрежа от уникални за пазара специализирани жилищни центрове, където клиентите могат да получат цялостно съдействие в процеса по финансиране на своя нов дом. А за клиентите, които предпочитат дигиталните решения, бързината и удобството, които те предлагат, има възможност за заявление, консултация и предварително одобрение на база доходи изцяло онлайн при кандидатстване през интернет страницата на Банката или през първия в страната банков чатбот EVA.

Проучването показва още, че най-често жилищно финансиране ползват хора в активна възраст между 30 и 40 години, които са семейни и със среден доход от 900 до 2 000 лева на месец. Извън заниманията със семейството, които се споменават от голяма част от участниците, ключовите им интереси са свързани със спорт (46%), четене на книги (35%) и туризъм (30%). Бюджетът им за свободното време е от 300 до 800 лв. на месец, като си позволяват средно до 2 пътувания в чужбина и 2 в България годишно. Положителна тенденция е, че все по-често потребителите съобразяват размера на искания кредит с доходите си, като финансират покупката на жилище с около 30% собствени средства, посочват от Пощенска банка.

Покупката на нов дом е важен етап от живота, който изисква добро планиране и избор на най-подходящото решение за кредитиране. За да преминете по-лесно през процеса, е нужен надежден финансов партньор и консултант.

Експертите на Пощенска банка споделят 3 важни стъпки, които ще Ви помогнат при избора на имот и жилищно финансиране.

1. Да си зададете ясни критерии, на които да отговаря търсеният от вас имот – например максимална цена на имота, локация, тип строителство, желана квадратура, брой стаи и др. В случай че планирате да закупите имота с банков кредит, Пощенска банка може да Ви ориентира какъв размер на жилищно финансиране може да получите дори и още да нямате избран имот. Това ще Ви улесни при търсенето на нов дом, тъй като ще знаете какъв е ценовият диапазон, отговарящ на вашите финансови възможности.

2. Да се консултирате със специалистите в сферата на кредитирането – експертите в банковите офиси и най-вече в центровете за жилищно кредитиране ще съдействат за целия процес по кандидатстване и усвояване на кредита − от подготвянето на необходимите документи до получаването на самото финансиране. Също така ще Ви ориентират за най-изгодните решения при обслужването на кредита например ползване на удобното мобилно банкиране и на пакетни програми с преференции за банкови услуги.

3. Да планирате внимателно избора на кредитна оферта и обслужваща банка – жилищните кредити са със средна продължителност от около 20 години. Затова е важно при избора на оферта за финансиране да се вземат предвид не само текущите условия, но и изгледите за обслужване на кредита в дългосрочен план. От значение е финансиращата институция да е стабилна и с доказан опит в сферата на жилищното кредитиране. Добре е да се отчетат и възможните промени в лихвения процент напред във времето. Например оферта с променлив лихвен процент може да е по-атрактивна, отколкото за кредит с фиксиран лихвен процент. Но в дългосрочен план фиксираният лихвен процент дава по-голяма защита и гарантира, че по време на прилагането му, вноската Ви няма да се повиши. Застраховката живот, сключена към кредита, също Ви предлага допълнителна защита, защото покрива плащанията по кредита Ви при настъпването на непредвидени събития.

Пощенска банка предлага възможност за избор на най-подходящото финансово решение, като клиентите могат да се възползват от сигурността на фиксиран лихвен процент до 5 години или да предпочетат атрактивна промоционална оферта с променлив лихвен процент в лева. Само при кандидатстване за жилищен кредит през месец ноември банката поема за своя сметка до 1 000 лв. от направените от клиента нотариални разходи по ипотеката на имота. Към жилищните кредити има и допълнителни предимства, като възможност за отстъпки чрез пакетни програми за комплексно банково обслужване, защита със застрахователните пакети „Живот“ и др. Можете да заявите и уникалния за пазара „Нов спестовен жилищен кредит“, с който да получавате повече от своите спестявания, без да губите възможността по всяко време да ги ползвате за други свои планове.

(платено съобщение)

Коментари

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Медия и реклама

още

Анкета

Зимата идва, сменихте ли гумите на колата?

Зимата идва, сменихте ли гумите на колата?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.