Пощенска банка: Все повече потребители предпочитат дигитални финансови услуги

Ръстът при използването на дигитални банкови услуги е устойчива тенденция за Пощенска банка, сочат годишните ѝ резултати за 2018 г.

Трансакциите в мобилното банкиране (m-Postbank) бележат ръст от 103% на годишна база, а увеличението на новорегистрираните клиенти за онлайн банкирането (e-Postbank) е над 60%. 80% е ръстът при свалянето на мобилното приложение (m-Postbank), а със 113% нарастват трансакциите в мобилното банкиране като сума. Статистиката на банката сочи също, че двата дигитални канала се ползват най-активно от клиенти с висше образование на възраст между 31 и 45 години.

"Все повече хора използват нашите дигитални канали за банкиране – през 2018 г. двойно се увеличи съотношението на извършени операции в онлайн среда спрямо тези в клоновете. Това показва устойчива промяна в нагласите на потребителите, които все повече предпочитат дигитални финансови услуги, защото са сигурни, по-евтини и могат да се ползват по всяко време и от всяка точка на света. Пощенска банка продължава да надгражда дигиталното си банкиране, за да отговори в максимална степен на потребителските очаквания за отдалечено консултиране и извършване на услуги изцяло онлайн. Предлагаме през интернет много нови възможности като откриване на сметка, преиздаване на парола, усвояване и погасяване на кредитни линии и др. И през 2019 г. ще продължим да внедряваме иновативни продукти и услуги, с които да правим ежедневното банкиране максимално бързо и удобно. Водещите световни тенденции в тази посока, които навлизат у нас, са развитието на мобилните портфейли, дигитализирането на банкови карти, което ще позволява безконтактни плащания през телефона и др. Целта на нашата стратегия за дигитализация, която реализираме успешно, е клиентите да могат да управляват пълноценно финансите си от различни точки, 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата. Ние разбираме, че ежедневието е натоварено и усилията ни са насочени в това да осигурим на потребителите лесен, интуитивен, бърз и винаги наличен отдалечен достъп до всички услуги на банката, за да имат те повече време за семейството и хобитата си“, коментират от Пощенска банка.

Данните на финансовата институция показват и още една тенденция – клиентите стават все по-активни и в търсенето на кредитиране в онлайн среда. За година заявките за потребителски кредити през интернет са със 70% повече, а над 100% е покачването в общия размер на отпуснатите през този канал потребителски кредити. Тези изводи се подкрепят и от резултатите на първия банков кредитен чатбот на българския пазар, разработен от Пощенска банка – EVA (Electronic Virtual Assistant).

11 000 уникални потребители са се свързали с кредитния чатбот, който е достъпен във Facebook Messenger 24/7, от старта на услугата през септември м.г. до края на 2018 г. Това прави средно по близо 100 човека на ден. 52% от разговорите с EVA са свързани с възможностите за финансиране на ремонт или за закупуване на автомобили и техника, а 35% от потребителите се интересуват от допълнителни средства до заплата и финансиране на по-малки покупки. Средната възраст на потребителите, които се обръщат към EVA, е 34 години, като мъжете и жените сред тях са поравно.

"Успешният старт на EVA доказва, че модерните и иновативни услуги на Пощенска банка се оценяват високо от потребителите, защото правят общуването с нас още по-комфортно – пример за това е, че 40% от разговорите с чатбота се провеждат извън работно време. През тази година чатботът ни ще продължи да се развива, за да насочва потребителите към най-доброто финансово решение за тях. Бъдещето на банковите технологии е в използването на изкуствен интелект и сме щастливи, че именно ние, първи сред банките в България, въведохме чатбот технологията за удобство на клиентите“, коментират още от финансовата институция.

И през 2019 г. Пощенска банка ще продължи да въвежда най-добрите световни практики и да предлага все по-иновативни и атрактивни финансови продукти. Целта на институцията е да бъде доверен и дългосрочен партньор за клиентите си и да улеснява осъществяването на смелите им планове и мечти сега. Много са успешните проекти през 2018 г., които са реализирани чрез финансиране от банката, за които потребителите споделят – сред тях са плановете за образование, собствен дом, пътешествия, закупуване на земеделска техника, автомобили и др. Сред най-любопитните случаи са на баща, който за първи път в живота си кандидатства за кредит, за да изпрати децата си – близначки, на обучение в чужбина, както и на фермер, който е потърсил онлайн финансиране за закупуване на трактор. Исканията им са одобрени.

Материалът съдържа продуктово позициониране

Избори

още

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Медия и реклама

още

Анкета

Използвате ли криптовалути?

Използвате ли криптовалути?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.