Над половин милиард лева годишно е приносът на „Кока-Кола“ за българската икономика

Над 500 млн. лева годишно допринася „Кока-Кола“ за българската икономика.

Това показват данните от доклада за социално-икономическото въздействие на системата на „Кока-Кола“ в България за 2017 г., който се изготвя за трета поредна година. Той бе представен на ексклузивно събитие в Residence Exclusive Club вчера.

Приносът на системата на „Кока-Кола“ в България е 0,6 % от БВП на страната

България става все по-важна в света на „Кока-кола“, бе изтъкнато неколкократно на  ивента, а за това красноречиво говорят представените данни. Основен извод от доклада е, че общият принос на системата на „Кока-Кола“ в България е 0,6 % от БВП на страната. Традиционно „Кока-Кола“ работи с български доставчици, като стойността на купуваните от тях стоки и услуги за миналата година е над 105 милиона лева.

Теодора Ненова, старши консултант в „Стюърд Редкуин“

0,7% от пазара на труда са свързани с дейностите на „Кока-Кола“ в България

Докладът разглежда и въздействието на системата на „Кока-Кола“ върху пазара на труда. Общо 19 800 заети или 0,7% от пазара на труда са свързани с дейностите на „Кока-Кола“ в България. Така с всяко 1 работно място в системата на “Кока-Кола” се поддържат още 7 работни места в българската икономика.

Освен това стана ясно, че системата на „Кока-Кола“ в България е заплатила 236 милиона лева преки и непреки данъци за 2017 г. Сумата се равнява на 1,2% от данъчните приходи на България, както и на годишните разходи за образованието на 87 700 ученици.

Друг интересен факт, върху който наблегна един от авторите на доклада Теодора Ненова, старши консултант в „Стюърд Редкуин“, е, че всеки 1 лев, изхарчен за напитки от портфолиото на „Кока-Кола“, води до 0,64 лева приходи за България.

Специален акцент върху значението на бизнеса на „Кока-Кола“ за България постави Светослав Атанасов, изпълнителен директор на Кока-Кола ХБК България.

Светослав Атанасов, изпълнителен директор на Кока-Кола ХБК България

 „Кока-Кола е дългосрочен и отговорен партньор на българската държава за устойчивия растеж на икономиката ни. За трета поредна година правим този анализ за въздействието на системата на „Кока-Кола“, което е отражение на нашия траен ангажимент и отговорност към българското общество като цяло. Само за 2017 г. системата на „Кока-Кола“ в България е заплатила 236 милиона лева преки и непреки данъци. Тази сума се равнява на годишните разходи за образованието на 87 700 ученици (по данни на Евростат годишният разход на ученик в България е 1 376.20 €)“, каза той.

Българските традиции и „Кока-кола“

През годините „Кока-кола“ подкрепя силно и българските традиции, а доказателство за това е лимитираната колекция от шест дизайнерски бутилки, които бяха облечена в мотиви от шевиците, характерни за шестте български етнографски области.

„Освен чисто икономическото и социалното въздействие върху българската икономика, за всички години, през които „Кока-Кола“ присъства на българския пазар ние подкрепяме и промотираме българското и българските традиции. България е първата държава в света, в която „Кока-Кола“ е изписана на кирилица. Друг силен отпечатък, който остави страната ни върху историята на Кока-Кола е лимитираната колекция от шест дизайнерски бутилки, които бяха облечена в мотиви от шевиците, характерни за шестте български етнографски области. Стремим се и да отговаряме на променящите се вкусове и потребности на българското общество. Затова разширяваме портолиото си с продукти с негазирани напитки, с по-малко съдържание на захар, като винаги сме били лидери в налагането на отговорните правила при етикетирането.“, допълни Елиза Грънчарова, изпълнителен директор на „Кока-Кола България“.

Елиза Грънчарова, изпълнителен директор на „Кока-Кола България“

Спорт

още

Коментари

  1. 2018.06.13 | 15:32

    Приносът не е на кока-кола, а на българите които пием този боклук, който от своя страна няма нищо общо с кока-колата в останалия свят! Даже си мисля ча кока-колата в България е с основен принос за повишаваната в последно време стерилност при младите двойки!

  2. 2018.06.13 | 15:32

    Да бе затова от Полша до България идват по евтини Колички мушкат ни както си искат
    Мошеници

  3. 2018.06.13 | 15:29

    ЗНАЧИ ИЗНОСЪТ Е ПОНЕ 4 МИЛИАРДА ЛЕВА

  4. 2018.06.13 | 15:10

    Егати и ГЛУПОСТИТЕ!

  1. 1

Напиши коментар

Водещи новини

още
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.