Авторите на клипа “Това е България!”: Не сме копирали или преснимали кадри от други видеопродукти

  • 10 февруари 2018 07:33

  • 2468
  • 12
Авторите на клипа “Това е България!”: Не сме копирали или преснимали кадри от други видеопродукти
© МБПСЕС 2018

Авторите на видеото видеото “Това е България!” разпространиха позиция относно дискусиите, че клипът е копиран от италианци.

Ето позицията на “Ди Индъстри”:

През последния ден започна усилена дискусия дали видеото “Това е България!”, произведено от “Ди Индъстри”, е копирано от италиански туристически клип.
Във връзка с това, авторите на клипа сме длъжни да заявим, че не сме копирали или преснимали кадри от чуждестранни или български видеопродукти. В процеса на създаване и реализиране на идейната концепция за клипа “Това е България!” сме проучили някои от най-добрите видеоматериали, представящи различни държави. Италианският клип по никакъв начин не е попадал в полезрението ни, а и основен принцип в работата ни е да не копираме друг авторски продукт.
В рамките на деня успяхме да намерим видеото, на което се приписват общи сцени с нашите. Извън различния сценарий, различния дикторски текст (които преведохме и сме готови да предоставим на всички заинтересовани, заедно с нашия сценарий) и различното времетраене (1:34 минути за италианското видео срещу близо три пъти повече за “Това е България!”), непредубеденият поглед показва следното:

1. Кадрите на италианските младежи имат различна идея и послание от присъствието на Бойко Кръстанов и Лорина Камбурова в нашия клип.
2. Сравнението между кадрите, които италианците пият вино, а нашите герои - ракия, е некоректно. По тази логика можем да кажем, че 95% от рекламите на алкохолни продукти и туристически дестинации си приличат и са взаимствани от посоченото видео. Същото важи и за кадрите във влак. Интериорът на подобна локация няма как да бъде винаги различен, особено като говорим за снимачен сет на толкова ограничено пространство. Сюжетната линия налагаше запознанството между героите да се вплете в началото на пътуване из красивите кътчета на България. Това бе повод да покажем и живописната гара Ябълково, което бе сред дискутираните с възложителя акценти.
3. Кадрите на Лорина Камбурова със сувенирна книга с българската азбука в района на Царевец нямат общо с кадъра, в който италианското момиче пише в тефтер. Още повече, че този кадър не бе предвиден предварително, а се стигна до него в хода на снимачния процес. Член на екипа ни закупи книгата спонтанно, след като я видя в района на снимки.
4. Процентно, “сходните” сцени в двата клипа са пренебрежимо малко, за да можем да говорим за копиране. И макар стилистиката да е характерна за подобен род рекламни клипове, нашият носи съвсем различна идея и послание от италианския.

Сравнение между двата клипа не може да се прави и защото качеството на картината и завършения режисьорски продукт са в пъти по-добри от тези на италианското видео.
До момента клипът “Това е България!” се радва на широка популярност и високо одобрение - както у нас, така и в чужбина. Това, само по себе си, превръща видеото в най-добрия аудио-визуален продукт, представящ страната ни досега.
Ние сме горди с работата си и бихме заснели отново всеки кадър от “Това е България!” по същия начин, по който сме го направили. И не се притесняваме от сравненията с клипа “Amo L’Italia”, тъй като вярваме, че нашият продукт е в пъти по-добър.

Последвайте канала на

Novini.bg
2468 12

Свързани новини

Коментари 12

Добави коментар

2018.02.16 | 20:03

12
КРАДЦИ.................

2018.02.16 | 20:03

11
Продуцентът на Под прикритие Д Гочев открадна идеите за сериала от "Недосегаемите" и "От другата страна" - явно му е станало навик !

2018.02.16 | 20:03

10
напишете за протестите в Бургас срещу насилието в детска градина Брезичка.

2018.02.16 | 20:03

8
Какво толкова има в тоя клип за 200 000 лева ??????

2018.02.16 | 20:03

9
този клип струва не повече 5-10 000 лева

2018.02.16 | 20:03

7
Стига сте се оправдавали !!!! Добре се облажихте стоя клип и това е факт !!!!!
Георги

2018.02.16 | 20:03

6
Изключително качествен и идеен продукт!!! Възхитен и възторжен съм! Най-сетне една идеална реклама за България! Но простотията и завистта явно отдавна са взели превес в душите на нещастните хора!

2018.02.16 | 20:03

5
Какво имало в тоя клип за 200 000 лева ????/ХА ХА ХА !!! Не е луд който яде баницата , а тоя който му я дава < поговорка .
не син

2018.02.16 | 20:03

4
Абсолютни лъжи ! В клиповете се повтарят толкова специфични кадри, че случайности са изключени !
Гост

2018.02.16 | 20:03

3
Нека си признаят че са гледали Италянския клип преди да започнат

2018.02.16 | 20:03

2
Не са крали ами! Италианците са откраднали от тях и после са се върали с машина на времето две години назад и са пуснали клипа!

Добави коментар

Водещи новини