-
15 януари 2018 12:56
- 1180
- 0
Прогнозата за растеж на рекламните инвестиции през 2018 г. показват увеличение от 3.6% през 2018 г., но се забелязват серизони разлики в скоростта на отделните пазари – Германия, Индия и САЩ дават прогноза за бъдещи увеличения на медийните инвестиции, докато традиционно големи пазари като Китай, Русия и Великобритания очакват забавяне
Дигиталните медии вече категорично изпреварват телевизията в глобален мащаб и през 2018 г. се предвижда инвестициите в дигитална реклама да отхапят над 38% дял от общите разходи за реклама, изпреварвайки телевизията, която остава с 35,5% дял от общия медиен бюджет
Видеото и социалните медии ще бъдат най-силния двигател за ръста на дигиталната реклама, основно на сматрфон устройства
Инвестициите в мобилна реклама изместват категорично назад инвестициите в десктоп и на глобално ниво ще достигнат до над 121 милиарда долара
Глобалната комуникационна група Dentsu Aegis Network представи най-новия доклад за разходите за реклама, който предвижда увеличението им в световен мащаб през 2018 г. до 589.5 милиарда долара. Въз основа на данните, получени от 59 държави, докладът сочи ръстът на световните разходи за реклама да достигне до 3,6% в сравнение с 3,1 – през 2017 г. Събитията през 2018 г., които се очаква да стимулират растежа на рекламните разходи, са зимните олимпийски и параолимпийски игри в Южна Корея, Световната купа на ФИФА в Русия и изборите за Конгреса на САЩ.
На фона на този ръст обаче, още по-ясно се забелязва разликата в темпа на нарастване на медийните разходи на отделните пазари. Германия, Индия и САЩ прогнозират увеличение на тези разходи, докато традиционно големи пазари като Китай, Русия и Великобритания очакват забавяне. Обединеното кралство, например е намалило наполовина прогнозата си за ръст от 5,9% на 2,9% за настоящата година, обосновавайки се с процеса по Брексит и свиването на разходите на домакинствата, което автоматично ще доведе до съкращаване на маркетинговите бюджети.
За България прогнозираният ръст на рекламните инвестиции за 2018 г. се очаква да е 3% на годишна база, като основният двигател за това остава телевизията, но с все по-нарастващ дял на дигиталната реклама, в частност мобилните и програматик решения, и социалните медии. Прогнозите са за тройно увеличение в разходите, които компаниите ще напрвят за програматик и близо двойно - за инвестициите в мобилна реклама у нас през тази година. Това се отразява и на маркетинг инвестициите в социалните медии у нас за 2018 г., където се очаква разходите за мобилна реклама окончателно да детронират тази през десктоп.
В глобален план дигиталните медии вече са водещата медийна платформа в разпределението на разходите за реклама и през 2018 г. категорично изпреварват телевизията. За следвашите 12 месеца се предвижда инвестициите в дигитална реклама да отхапят над 38% дял от общите разходи за реклама, изпреварвайки телевизията, която остава с 35,5% дял от общия медиен бюджет. В България обаче делът на телевизията като дял от общите медийни инвестиции все още остава висок - около 55%.
Коментирайки последните прогнози за рекламните инвестиции, Джери Булман, Главен изпълнителен директор на Dentsu Aegis Network, каза:
„Последните прогнози за рекламните разходи показват пазари в трансформация, а не в рецесия. Предизвикателството, пред което се изправят компаниите днес, е да успеят да управляват своите марки в неравностойна икономическа среда, като същевременно се съобразяват с все по-развиващте се технологии и иновации. На много пазари именно иновациите в лицето на мобилните решения, гласовите активации и новите ad-tech играчи, са тези, които осигурят нови източници на растеж и тази тенденция ще продължи и през 2018 г.“
Джери Булман, главен изпълнителен директор на Dentsu Aegis Network
„Успехът в тази среда изисква единен поглед на глобално ниво, благодарение на подходящите платформи и системи, но също и гъвкавост и умения да работим с по-широка екосистема от технологии, която позволява да се фокусираме върху разбирането на потребителя, използването на данни за да достигнем реални хора, релевантността на кампаниите с крайна цел бизнес растеж“.
Последвайте канала на
Свързани новини
Реал Мадрид прибави пета купа за годината
Ливърпул продължава защитата на "Карабао Къп", макар че отново имаше проблеми срещу Саутхамптън
Хеттрик на Габриел Жезус прати Арсенал на полуфинал
Левски игра като равен, но загуби от Люнебург в Шампионска лига
Страхотен Везенков тласна Олимпиакос към десета победа в Евролигата
Ботев (Пловдив) покани на среща депутати заради казуса със Зингаревич
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Димитър Главчев: Ако няма мнозинство в Народното събрание, категорично няма да подпиша споразумението с Украйна
18 декември 202417:56
Калоян Методиев за преговорите за правителство: Сглобява се политически Франкенщайн
18 декември 202418:03
Демерджиев: Трябва сериозен дебат, за да не получим още от същото в съдебната система
18 декември 202418:45
Откриха кола с наркотици в София, полицай е намушкан
18 декември 202418:53
Водещите новини! Корупцията трови здравеопазването, пари има, но се крадат. А. Василев: Бюджет 2025 е индиректно „написан“ от Пеевски
18 декември 202419:23
Животновъдите от Велинград не признават и пробите от лабораторията в Монпелие
18 декември 202421:49
Втори ден без следа: Какви са версиите около изчезването на 13-годишния Николай?
18 декември 202420:23
Котка се завърна при стопанина си след 11 години
18 декември 202421:39
Първи тежък случай на птичи грип при човек в САЩ
18 декември 202419:53