Манипулирани и неточни рейтинги отблъскват рекламодатели от телевизиите, насочват се към онлайн меди

  • 17 декември 2014 10:20

  • 1936
  • 6
Манипулирани и неточни рейтинги отблъскват рекламодатели от телевизиите, насочват се към онлайн меди
©

Нова телевизия и БТВ пак се изпокараха за рейтинги.

В нощта на финалите на "Big Brother all stars" и "Сървайвър: Камбоджа" и двете медии се обявиха за победители. Според данните на ГАРБ в решаващия момент "Сървайвър" е бил гледан от 1 500 000 души, а според "Медиарисърч" "Биг брадър" е бил гледан от 31.3 % от зрителите в активна възраст.

С оглед на тотално изкривените рейтинги, много от тв рекламодателите планират да се отдръпнат от телевизионната реклама и да се преместят в онлайн медиите, поради точните метрики в реално време.

Ето и пример за това, как двете телевизии се обявиха за победители в понеделник вечерта.

БТВ:

Драматичните събития и резултатите от гласуването проследиха близо 1 200 000 зрители. В пика на зрителския интерес риалитито е гледано от почти 1 500 000 души. Аудиторният дял на финалния епизод е близо два пъти по-висок от този на риалити шоуто по Нова ТВ, излъчено в същия часови интервал. Survivor Камбоджа убедително печели битката за зрителското внимание, като най-висок резултат постига сред младите зрители на възраст 18-34 – 46.3% аудиторен дял, което е два пъти по-висок резултат от Нова телевизия. Сред възрастовата група 18-49 "Survivor: Камбоджа" е с 41 % аудиторен дял срещу 25,1 на Нова телевизия.

Нова телевизия:

Грандиозният финал на Big Brother All Stars през изминалата вечер събра 31.3 % от зрителите в активна възраст (18-49 г.) пред малкия екран. По данни на независимата международна пийпълметрична агенция Nielsen (Mediaresearch), Нова е най-гледаният телевизионен канал в слота на предаването, като в същото време втората телевизия в класацията отчита дял от 26,5%.

Тази година форматът Big Brother празнува 10 години в българския телевизионен ефир. За тези десет години в ефира на Нова бяха излъчени пет сезона на Big Brother, един от които семеен, шест сезона на VIP Brother и три сезона All Stars. Третият сезон на Big Brother All Stars, чийто финал беше вчера, отчита рекордно висок дял от зрителската аудитория – средно 30% за целия сезон, което е чувствително повече от предходните две издания.

Освен рекордната стойност за третото издание на Big Brother All Stars, ВИП Brother „Образцов дом” е най-гледаният VIP сезон за последните три години. Излъчените от 20.00 ч. епизоди тази година привличат средно 31% от телевизионната аудитория (18-49 г.). Второто по зрителски интерес риалити за тази есен – Survivor, отчита значително по-нисък дял от зрителската аудитория – средно 23%, спрямо двата поредни сезона на Big Brother излъчени през есенния телевизионен сезон.

Последвайте канала на

Novini.bg
1936 6

Свързани новини

Коментари 6

Добави коментар
az

2015.01.15 | 16:30

6
Отврат предаванета никое не се гледа
извънрейтингов зрител

2015.01.09 | 18:30

5
Кой гледа за бога турската БТВ?За мен лично беше №1 в класацията ми,но след този погром от турски сериали и безлични лица в новините,какво да намеря за гледане освен Слави и то понякога само!
батман

2015.01.09 | 18:29

4
Не познавам нито един човек, който да гледа Сървайвър. Колкото до простотията Биг Брадър , случвало се е като няма нищо по тв да го пусна 3-4 пъти и ако има и други хора като мен е възможно да направи един приличен рейтинг. БТВ къде се бутат не знам. Никой интелигентен човек не гледа тая телевизия

2014.12.17 | 13:36

3
Тъпите телевизионни предавания и по двете, доведоха до отлив на зрителите.Не вярвам на изнесените данни за гледаемост в посочената вечер.

2014.12.17 | 12:30

2
И двете тъпотии надали са гледани от толкова народ.Пълна отврат!
Важно!

2014.12.17 | 12:30

1
Хора за нищо на света не ходете да работите на Елените! На Елените не плащат и се държат отвратително с работниците(персонала)освен това не ти дават да се храниш,на всякъде са поставили камери и те следят като затворник и те настаняват в общежитие без никакви условия за живеене!Отношението е като към животни!

Добави коментар

Водещи новини