Кредитори взимат мотрисите на БДЖ

  • 28 април 2014 21:50

  • 5047
  • 11
Кредитори взимат мотрисите на БДЖ
© Булфото

БДЖ е на път да загуби най-новите си дизелови мотриси и хиляди товарни вагони. Заради дългове от милиони, кредиторите на държавните железници ще искат разпродажба на дружеството, съобщи Нова телевизия.

Влаковете няма да спрат, увериха от ръководството на БДЖ. Така че дори и да се стигне до разпродаване на активите на дружеството – държавните железници вече имат план Б, за да не се стигне до спирането на превозите на пътници и товари. След дълга битка на кредиторите да си върнат заема в срок и дори запориране на сметките на БДЖ – идва план Б – а именно - предстои решение – дали да се продадат част от активите на железниците.

Над 600 милиона дълг към кредитори и нито една вноска към тях от БДЖ през последните години поставят под въпрос хиляди товарни и най-новите пътнически вагони на железниците.

„Просрочията са в размер на 150 млн. лв., натрупани в предишните години”, обяснява Християн Кръстев – изпълнителен директор на „Холдинг БДЖ”.

„3400 товарни вагона, които са залог по заема. Тези вагони в момента застояват, ние не работим с тях, плащаме за тях за охрана и за паркинг на НКЖИ – затова ще трябва да плащат тези разходи, ако ги вземат”, твърди изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ” Християн Кръстев.

Засега от БДЖ не виждат проблем в продажбата на товарните вагони, по-сериозен изглежда въпросът с вагоните за превоз на пътници. Държавните железници могат да се разделят и със сравнително новите си дизелови мотриси като тази, които возят далеч по-икономично и далеч по-екологично пътниците си.

„Ние ще излезем от ситуация – ще пуснем вагони и локомотиви, няма да спрем дейността, няма да спрем влаковете”, убеден е Християн Кръстев.

На План Б на кредиторите – БДЖ отговарят със свой план Б. И все пак дори кредиторите да сложат на тезгяха вагоните на БДЖ, до продажба може и да не се стигне, заради изхода от преговорите по заема. Към подобна крачка кредиторите тръгнаха още през 2011-та, но до край не се стигна.

Единственият изход от тежката финансова ситуация за БДЖ е предоговаряне на заема, така че да бъде разсрочен за 10 години. Кредиторите обаче настояват за гаранция от държавата, което на този етап не може да се случи.

Последвайте канала на

Мая Йорданова
5047 11

Свързани новини

Коментари 11

Добави коментар
Dreamer

2014.04.30 | 13:00

9
Бог дал, Бог взел !
TR

2014.04.30 | 10:19

6
КYР за всички ония дето разпродадоха България на тypция и aмeрика - СДС, ДПС, НДСВ!

2014.04.30 | 10:19

3
Направо закривайте цялата държава да не се мъчим повече.

2014.04.30 | 10:19

5
Направо да закриват БДЖ и да пускат циганите да си режат орежат релсите.

2014.04.30 | 10:19

4
ЦАЦАРОВ- защо не спреш съсипването на БДЖ>Това е важно за Националната сигурност!!!Цацаров вкарай всички тия изроди в затвора стига спа!!!
...

2014.04.30 | 10:19

2
kak taka nqmat pari pak pravqt remont za milioni levove na centralna gara. Mislq che e po nalojashto da ima usloviq na patuvane otkolkoto da se opravi chakalnqta v centralna gara sofiq

2014.05.02 | 11:29

11
Това, че щели да продадат мотрисите не е болка за умиралка. Проблемът е в поддръжката на състава по принцип и в абдикацията на държавата въобще от сектора. А Централна гара е на НКЖИ, не на БДЖ. Превозвача за втори път не беше включен като бенефициент по европроекти и за пореден път беше недофинансиран, за да има пари за автомагистрали и метро. Така че - трябва да избирате
onq s konq

2014.04.30 | 10:38

8
Интересно ако си купя от тия "отнети в полэа на държавата" мотриси,колко ли годишен данък тр да плащам?Эа БМВ-3 литра обем на двигатела е 300лв...Дори и да е повече,няма пък катаджии да те питат що караш с 200!
Стоянова

2014.04.30 | 10:38

7
Сривът на българската железница е от над 20г. И с всяко правителство върви все по -надолу. А проблемът с Дезирата трябва да се търси при управлението на НДСВ. Крайно неизгодна за БДЖ сделка, но явно за други не.
аз съм каза...

2014.04.30 | 10:18

1
Кои са тези кредитори най накрая ги кажете-имат ли си име.
nenene

2014.05.02 | 11:28

10
Дългът за мотрисите Дезиро били те дизел или електрички е на нашата държава а не на БДЖ -ЗАЩОТО ТО Е ФИРМА ЗА ТРАНСПОРТ А НЕ Е В РАНГ ПРАВИТЕЛСТВО ЧЕ ДА РЕШИ НА ФИРМЕНАТА СИ ОТГОВОРНОСТ ДА ВНАСЯ ЦЕЛИ ВЛАКОВЕ ОТВЪН ПРИ УСЛОВИЕ ЧЕ НАМА ПАРИ ЗА ТОВА ИЗОБЩО.ИСТИНАТА Е ЧЕ НИКЕНЦЕТО ВАСИЛЕВ С ТАЯ СДЕЛКА И КОМИСИОННИТЕ ЗА НЕЯ СТАНА МИЛИОНЕР.

Добави коментар

Водещи новини