Я. Ачев: Инвеститорите се нахвърлят на всяка доходност над нула

  • 14 май 2013 15:49

  • 1115
  • 0
Я. Ачев: Инвеститорите се нахвърлят на всяка доходност над нула
©

През 2012 г. световните пазари направиха един изключителен ръст. Уникалното през 2008 г. бе, че всички класове активи падаха, докато през 2012 г., която бе една от най-силните за световната икономика, всички класове активи на международните пазари се вдигаха.

Това, което се случи е, че българските инвеститори изпуснаха този момент. Ние не бяхме активни, не стигнахме до тях по най-различни причини. От началото на годината ръстът на пазарите продължава и отново българските инвеститори не могат да участват в него като не използват инструмента взаимни фондове, заяви Явор Ачев, директор на Пайъниър Инвестмънтс за България, по време на панел „Управление на активи” на форума Шумът на парите, организиран от Profit.bg.

Най-силно представящият се пазар от началото на година е японският с ръст от над 20%. Облигациите с по-висока доходност имат 4.13% доходност от началото на годината. Един балансиран световен фонд инвестиращ в о 50% в акции и облигации има доходност от 7.66%.

В момента се намираме в уникална ситуация, в която има изключително много свободен ресурс. Образно казано инвеститорите се нахвърлят на всяка доходност над нула.

Лихвата на ФЕД е близо до нула, ЕЦБ наскоро намали лихвата си, говори се дори за отрицателна лихва, така че всяка една възможност за доходи ще бъде използвана максимално от пазара.

Най-атрактивни остават класовете активи в акции, които носят дивидент и в облигации с по-висок купон, каквито са тези от развиващи се пазари, според Ачев.

През 2013 г. форумът „Шумът на парите“ се организира със съдействието на ВИП спонсора Евро Финанс и основните спонсори – SG Експресбанк, вносителят на автомобили Chevrolet, застрахователното дружество Армеец, Пенсионно-осигурителна компания Доверие и дружествата за управление на активи Актива Асет Мениджмънт и ЕФ Асет Мениджмънт. Сред спонсорите на събитието са и Balkans International Wine.

Медийни партньори на събитието са Дарик радио, телевизия Bulgaria on air, сп. Мениджър, в. Стандарт, SeeNews, imot.bg, novini.bg и insurance.bg.

Организационен партньор е компанията за управление на събития Ивенто. Форумът се осъществява с комуникационната подкрепа на агенция за връзки с обществеността AMI Communications България.
 

Последвайте канала на

Novini.bg
1115 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини