-
25 март 2024 16:33
- 293
- 2
Европейската комисия обяви днес, че ще разследва американските корпорации "Мета" (Meta), "Епъл" (Apple) и "Алфабет" (Alphabet) за предполагаеми нарушения на новите правила, с които се регулира дейността в ЕС на големите технологични компании, предаде ДПА.
"Мета" притежава социалните мрежи "Фейсбук" (Facebook) и "Инстаграм" (Instagram). "Алфабет" е компанията майка на "Гугъл" (Google), а "Епъл" произвежда смартфоните "айФон" (iPhone) и собственик на онлайн магазина за приложения "Ап стор" (App Store). Това е първата проверка за предполагаеми нарушения от страна на американските технологични гиганти на разпоредбите на "Акта за цифровите пазари" (DMA). Той влезе в сила на 7 март и регулира дейността на "онлайн посредниците и платформите, като например пазари, социални мрежи, платформи за споделяне на съдържание, магазини за приложения и онлайн платформи за пътуване и настаняване", посочва официалният сайт на ЕС.
Основната цел на "Акта за цифровите пазари" е "предотвратяване на незаконни и вредни дейности онлайн и разпространението на дезинформация. Той гарантира безопасността на потребителите, защитава основните права и създава справедлива и отворена среда за онлайн платформи".
"Актът за цифровите пазари" изисква технологичните корпорации да "насочват" безплатно потребителите към оферти за услуги, които не са част от техните онлайн платформи или електронни магазини. Дейността на "Алфабет" и "Епъл" в Евросъюза "предизвиква загриженост", че може би не спазват това изискване, се посочва в съобщението.
Собственикът на "Фейсбук" и "Инстаграм" - "Мета", се проверява във връзка с политиката на компанията да изисква от потребителите да избират между платена версия на социалната мрежа, при която личните им данни няма да бъдат споделяни, и безплатна версия, при която те може да бъдат "използвани" от компанията доставчик на услугата.
"Мета" въведе абонаменти за ползването на "Фейсбук" и "Инстаграм" в Европа през ноември миналата година. Технологичната компания обяви, че предприема тази мярка заради разпоредбите на Европейския съюз, които ограничават правото й да предлага на потребителите си персонализирани реклами без тяхно съгласие. Тази практика е основен източник на приходи за американската корпорация, посочва Ройтерс.
"Мета" обяви, че въвеждането на платените версии на социалните мрежи цели да бъде постигнат баланс между нормите на ЕС за защита на личните данни на потребителите и ограничаването на персонализираните реклами, отбелязва БТА.
Последвайте канала на
Свързани новини
Марк Зукърбърг е продал акции на "Мета" за половин милиард долара
05 януари 202413:27
Турция разследва „Мета“ за нарушаване на законодателството за конкуренцията
12 декември 202309:49
"Мета" ще криптира от край до край съобщенията във "Фейсбук" и "Инстаграм"
07 декември 202307:17
Ръст на приходите над очакванията на анализаторите отчете корпорацията "Мета"
26 октомври 202311:06
ЕС разследва Мета и ТикТок заради незаконно съдържание и дезинформация
19 октомври 202314:39
"Мета" обсъжда абонамент без реклами за Фейсбук и Инстаграм в Европа
03 октомври 202314:25
Коментари 2
Добави2024.03.25 | 22:51
Добави коментар
Водещи новини
Верижна катастрофа в тунел "Люлин" в София
12 май 202415:47
Мотоциклетист загина при катастрофа в Перник
12 май 202414:29
Изнудват бивш министър с порно
12 май 202416:03
Любомир Дацов: Може да се стигне до рязане на капиталови разходи, за да не влезем в свръхдефицит
12 май 202413:11
Проф. Пламен Киров: КЗК е боксова круша за политическите сили
12 май 202412:28
Дупка до дупка – протест в Северозапдна България за състоянието на пътищата
12 май 202413:38
Главкомандващият украинската армия: Ситуацията в Харковска област е сложна, но удържаме фронта
12 май 202414:44
Най-малко седем ранени в Белгород вследствие на украински удар
12 май 202414:38
Мол във Варшава с 1400 търговски обекта изгоря при пожар
12 май 202412:48
2024.03.25 | 21:03