Как се снима късометражен филм със смартфон?

Киното е една от най-ключовите креативни индустрии в света. В Европа годишно се снимат над 2000 пълнометражни филми. За късометражните филми подобна статистика няма, но по всяка вероятно те са в пъти повече. Кратката форма създава специфични предизвикателства пред творците, като често бюджетът на подобни продукции е изключително малък. Това предполага и въвеждането на алтернативни техники на снимане, като например късометражни филми заснети със смартфони – технология, която постоянно се развива и подобрява.

Подобна инициатива в България е HUAWEI SMARTPHONE FILM FESTIVAL – първият фестивал за късометражни филми, реализирани със смартфон. Организатор на фестивала е CineLibri, а филмите ще бъдат заснети с последното достижение на мобилната фотография и видеография HUAWEI P30 Pro.

Като всеки филмов конкурс и HUAWEI SMARTPHONE FILM FESTIVAL ще има своето жури, което ще оценява създадените филми. Популярната киножурналистка Стаси Айви, известният влогър и режисьор Крис Захариев, един от най-добрите български оператори Крум Родригес, създателката на кино-литературния фестивал CineLibri Жаклин Вагенщайн и регионалният мениджър на Huawei Лонгруи Циу, ще имат тежката задача да оценяват творбите.

Какво обаче се изисква, за да създадеш един съдържателен и въздействаш късометражен филм, заснет с мобилен телефон?

Според Крис Захариев късата форма носи своите предизвикателства, а като най-важни елементи, за да се получи успешен филм, той посочва обикновената история и ясното послание. Младият режисьор споделя, че много често, разработвайки някои от късометражните си филми, е правил грешката да усложнява излишно всичко. Крис смята, че една от най-подценяваните части от един късометражен филм е музиката. Правилната употреба на музика, според Захариев, може да спаси сцени.

За Стаси Айви, най-важните елементи за един успешен кино проект са добра история, привлекателна визия и чудесна актьорска игра. Основният съвет към участниците, който дава Стейси, е да не се опитват да впечатляват със сложни и нереалистични цели. Тя споделя, че всъщност действителността е пълна с истории и простичките на пръв поглед фабули правят много по-голямо впечатление – дали ще е неочакван обрат или просто ще докосне сърцето, и в двата случая работи безотказно.

В момента тече записването за HUAWEI SMARTPHONE FILM FESTIVAL, като това се случа с подаване на трийтмънт за филм. Крайният срок е 6 юни, като всичко, свързано с конкурса може да се намери в специалната секция Huawei Film Fest на уеб сайта www.atrakcia.bg, включително подробните условия за участие, указания как се пише трийтмънт и много вдъхновяващи материали.

Кулминацията на HUAWEI SMARTPHONE FILM FESTIVAL ще бъде на специална официална церемония, на която ще бъдат обявени тримата победители. Тя ще се състои в Дома на Киното. Зрителите ще имат възможност да се насладят на трите филма, достигнали до челната тройка, а победителите ще видят филмите си на голям екран.

 

(платено съобщение)

Коментари

Напиши коментар

Избори

още

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Технологии

още

Анкета

Смятате ли, че НЕК носи отговорност за проблемите с тока за бизнеса?

Смятате ли, че НЕК носи отговорност за проблемите с тока за бизнеса?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.