Рен Жънгфей – основател на Huawei за R&D, университетите и кой всъщност е бащата на 5G?

От дадената на 21 май пресконференция с основателя на Huawei Рен Жънгфей, става ясно, че тoй залага изключително много на науката и културата за всичко. Споменава и малко известния факт откъде всъщност тръгва 5G:

Въпрос: Споменахте, че производството на чипове изисква не само пари, а още физици и математици. Както Huawei като компания, така и лично вие неведнъж сте говорили за образованието и изследванията, и знаем, че компанията отделя много внимание на това. Какви точно действия предприемате в тази насока. Как това ще подпомогне развитието на Huawei в бъдеще?

Рен: Разполагаме с 26 научноизследователски центъра по целия свят. В момента на работа при нас са над 700 математици, 800 физици и 120 химици. Разполагаме с Институт за стратегически изследвания, който осигурява финансиране на много известни учени в реномирани университети по целия свят. Не очакваме тези инвестиции да ни бъдат върнати. Начинът, по който спонсорираме тези изследвания, е подобен на начина, описан в американския акт „Bayh-Doyle”. Университетите са тези, които извличат дивидентите от тези инвестиции. По този начин ще имаме възможността да работим с повече учени от множество сфери, намиращи се на различни етапи в своите изследвания.

5G технологиите вече са широко възприети като важна част от бъдещото развитие на човечеството. Малко хора са наясно, че те са базирани на математически алгоритъм, написан от турския професор Ердал Арикан преди повече от десетилетие. Попаднахме на този алгоритъм два месеца след публикуването му. Тогава поставихме началото на по-задълбочени изследвания и анализи, след което кандидатствахме за патенти. Хиляди служители на Huawei взеха участие в тези изследвания. Отне ни десетилетие да преобразуваме математическия алгоритъм в технологични разработки. Ние разполагаме с най-многото и най-висококачествените 5G патенти в света – общо над 27% от тях са на Huawei.

Професор Арикан не е служител на Huawei, но ние спонсорираме лабораторията му, така че той да има възможност да обучава повече докторанти, на които също оказваме подкрепа. Също така спонсорираме и университетски професор в Япония. Преди време той обучаваше 4-ма докторанти, които по-късно станах служители на Huawei, но продължиха да работят в неговия офис. След това той взе при себе си още 4-ма докторанти, които да работят за него, като всичките 8 работеха в неговата лаборатория по едно и също време. Всички открития, които направят, принадлежат на тях, а не на нас. Ако пожелаем да използваме техните открития, им плащаме подобаващо за това. Както казах, подходът е сходен с американския акт “Bayh-Doyle”. Използваме този подход, за да работим с повече учени.

Миналата седмица организирахме глобална научна конференция, на която аз присъствах непряко чрез видеовръзка. Няколко брилянтни млади учени, всичките носители на докторска титла, присъстваха на конференцията и представиха новите си технологии пред мен и моите колеги. Обясниха ми подробно какво ще означават тези открития за обществото ни през следващите години и бях впечатлен. Често осъществяваме подобна комуникация по целия свят. Това от една страна позволява на нас да усвояваме нови идеи, а от друга – на младите учени да разберат по-добре изискванията и стандартите в нашата компания.

Когато стане дума за привличането на млади таланти, западните компании имат по-развито око за таланта, отколкото ние. Те привличат младите хора още като стажанти и по време на този стаж им осигуряват корпоративно обучение. Това е различно от обичайния модел, който е наложен в Китай.

В момента имаме по-големи възможности да се състезаваме със САЩ по отношение на набирането на кадри, но все още изоставаме от гледна точка на привличането на изтъкнати млади таланти. Предлагаме работа на перспективни студенти още във втори курс на тяхното академично обучение. Студентите от университети в Новосибирск например са шампиони или вицешампиони на най-престижните международни турнири по програмиране през последните 6 години. Google им предлага 5 или 6 пъти по-високи от нормалните заплати, за да работят за него. От тази година сме готови да предлагаме по-високи заплати от Google, за да привличаме тези хора да работят в нашите изследователски центрове в Русия. Влизаме с пълна сила в надпреварата за млади таланти.

Не изискваме учените задължително да са успешни. Неуспехите също са част от прогреса. Това ни позволява непрестанно да вървим напред.

Въпросите са зададени от представители на китайски медии по време на пресконференция на 21 май 2019 година.

(платено съобщение)

Коментари

  1. 2019.06.02 | 23:51

    разполагате, но не създавате! значи леко спонссорство когато ви е изгодно .....

  1. 1

Напиши коментар

Избори

още

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Технологии

още

Анкета

Смятате ли, че НЕК носи отговорност за проблемите с тока за бизнеса?

Смятате ли, че НЕК носи отговорност за проблемите с тока за бизнеса?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.