-
20 юни 2011 18:17
- 2663
- 0
Евтинията обаче не се продава добре. Причини за това - колкото щеш. "Мъникът" се движи с не повече от 105 км. ч., а вътрешността му прилича на ергенска стая, коментира "Дойче веле".
Нов автомобил за 1 500 евро - с това обещание индийският концерн "Ратан Тата" внесе смут в автомобилния бранш през 2008 година. Защото на такава цена никой от големите автомобилопроизводители не можеше да отговори подобаващо. Но както често става, обещанията се разминаха с реалностите. След три увеличения на базовата цена в Индия, автомобилът струва вече 2 000 евро. И вместо да революционизира света, изпада все по-надолу. От две години насам продажбите спадат постоянно, а в края на миналата година Тата Нано изживя своя "черен декември" - само 509 от общо 1.2 милиарда индийци се бръкнаха в джоба за Тата Нано. Причини за това развитие - колкото щеш. Малко преди започването на серийно производство заводът трябваше да бъде преместен, а след това няколко
В крайна сметка се оказа, че индийците залагат на мотопедите и рикшите много повече, отколкото предполагаше концернът "Ратан Тата". Другата страна на медала е техниката: Ако човек седне зад волана на Тата Нано, ще се убеди, че за размерите си автомобилът предлага достатъчно място за четирима пътници. Пасажерите имат повече пространство за коленете и за главите си, отколкото в един Фолксваген Поло, да речем. В замяна на това обаче седалките са много неудобни и не могат да се издърпват нито напред, нито назад.
Вътрешността на автомобила е спартанска, почти като ергенска стая в общежитие. Но за разлика от някои китайски малолитражки, в Тата Нано поне не мирише на евтини бои и лакове, няма и опасни химикали. И слава Богу не скърца като някои свои събратя от Пекин. Със своите 624 куб. см. двигателят дава мощност от 35 к.с. Въпреки че Тата Нано тежи само 600 кг., човек трябва да е много търпелив - ускорението от 0 до 100 км. е 21 секунди, а с оглед на малките и тесни гуми максималната скорост е ограничена електронно до 105 км.ч.
Независимо, че "мъникът" се представи успешно на краш-теста във Великобритания, сигурността не е една от силните му страни - до момента в колата няма предвидени ABS, ESP или въздушни възглавници. По-луксозният вариант LX, който е на изпитание в Германия, предлага сервоусилвател на волана, електрически стъкла и дори климатик. Все още се спекулира по въпроса кога и дали изобщо Тата Нано ще се появи в Европа. Дори в интернет порталите все още няма обяви за продажби.
Последвайте канала на
Свързани новини
Левски се завърна на победния път срещу Локомотив (София)
Манчестър Сити бе сгазен от Тотнъм на “Етихад” за петата си поредна загуба и даде шанс на Ливърпул да се откъсне
Милан и Ювентус изиграха скучен мач и зарадваха отборите пред себе си
Генчев коментира слуховете за Уелтон, наставникът на "сините" обяви върху какво трябва да наблегне отборът
Ботев (Пд) се завърна на "Колежа" с победа
Кипър иска да открадне Везенков за Европейското
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
"Продължаваме Промяната" иска срещата с ГЕРБ да е пред медиите
23 ноември 202417:52
Асен Василев изброи на ГЕРБ условията, при които могат да започнат каквито и да било разговори
23 ноември 202417:46
Александър Симидчиев от "Да, България" за офертата на ГЕРБ: Принципи преди имена
23 ноември 202420:06
Румен Христов, ГЕРБ-СДС: Засега държим Бойко Борисов да бъде премиер
23 ноември 202418:11
Киселова: Мандат на ГЕРБ с кандидат за премиер г-н Борисов не е приемлив за "БСП-Обединена левица"
23 ноември 202418:46
Павела Митова, ИТН: Не гарантираме, че Силви Кирилов няма да бъде служебен премиер
23 ноември 202418:07
Тодор Тагарев: Няма как тази война да стигне до приемлив изход, ако Западът не помогне на Украйна по-съществено
23 ноември 202419:39
Колко ще ни струва отоплението тази зима? Най-скъпо е на ток
23 ноември 202421:10
Рибата в Черно море изчезва
23 ноември 202419:21