-
25 септември 2019 06:36
- 1037
- 1
Докато лятото преминава в есен, вечерите стават по-тъмни и валежите от дъжд зачестяват. Пътищата с дупки в тях могат да бъдат опасни както преди, така и след обилни валежи: рискът от аквапланинг се увеличава, когато водата насъбрала се върху пътната настилка няма време да изсъхне. Под гумата се образува водна възглавница, когато шарката на протектора не може да премахне водата между гумата и пътя. Това кара гумите да изгубят сцеплението си, както и управляемостта, поради което шофьорът не може вече да контролира автомобила.
Аквапланингът може да изненада дори и най-опитните шофьори, тъй като за жалост е невъзможно да се упражни предварително, предупреждават експертите. Те съветват, че сега е моментът всеки шофьор да провери състоянието на гумите си и налягането в тях.
Висококачествена лятна гума с достатъчна оставаща дълбочина на протектора е най-сигурният избор за мокрите есенни пътища. Ако гумата е износена, каналите по нея няма да съхраняват достатъчно вода.
В сравнителен тест, публикуван в изданието на World of Technology, едно от водещите автомобилни списания, от май 2019 г., износена лятна гума с дълбочина на протектора 3-4 мм има осезаемо по-лошо управление, отколкото нова лятна гума с дълбочина на протектора 7 мм. В теста, новата гума, влязла в аквапланинг при скорост от 83.1 км/ч, когато водната възглавница на пътя е била с дебелина от 10 см, докато износената гума е влязла в аквапланинг при скорост от 61.2 км/ч.
С цел да се намали риска от аквапланинг е нужно да смените гумите си, когато дълбочината на протектора падне под 4 мм, съветват специалистите.
Новата лятна гума също така ще намали спирачния път на мокра настилка, но въпреки това характеристики като сцепление на мокро и спиране на мокро не бива да се бъркат със склонността на гумата към аквапланинг.
,,Категорията за сцепление, посочена върху етикетите за гуми на Европейския Съюз показват ефективността на гумата при сцепление на мокра настилка, с други думи, как гумата се държи, когато спира на мокър асфалт. Въпреки това, склонността към аквапланинг не може да бъде извлечена от етикетите за гуми'', напомнят експертите.
В допълнение към състоянието на гумите, налягането в тях също е важен фактор. Ако налягането в гумите не е достатъчно, те може да не запазят формата си във водата. Това ще направи колата по-податлива на аквапланинг.
Последвайте канала на
Свързани новини
Фантастично! Алберт Попов триумфира в слалома в Мадона ди Кампильо
Барса сломи Атлетик и е на финал, но и VAR помогна
Тотнъм нанесе едва втората загуба на Ливърпул от началото на сезона
Ланс си хареса още един футболист на ЦСКА - София?
Ужасяващ епизод с Бентанкур в първите минути на Тотнъм - Ливърпул
Спартак понесе ново разочарование в Европа
Коментари 1
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Депутатите приеха на първо четене промените в Закона за съдебната власт
08 януари 202520:27
Депутатите приеха на първо четене и петте законопроекта за промени в ИК
08 януари 202518:55
Проф. д-р Пламен Киров: Вместо да изберат нов ВСС, депутатите внасят каскада от закони, за да спрат конкретен човек
08 януари 202518:07
Журналистът Стояна Георгиева: Борисов по-скоро не иска да прави правителство
08 януари 202519:04
Провалиха се преговорите за нов КТД в Столичния автотранспорт
08 януари 202519:52
АПИ има вина за катастрофата на АМ „Струма“, при която загинаха 45 души от Северна Македония
08 януари 202521:39
Водещите новини! Два пъти над нормата е замърсяването на въздуха в София. ЕК отговори на Тръмп, намекна за „съвместна отбрана между държавите от ЕС“
08 януари 202519:24
Огненият ад в Лос Анджелис: Бен Афлек е евакуиран, домовете на Том Ханкс и Стивън Спилбърг опустошени
08 януари 202518:16
Огромен крокодил разкъса многодетна майка
08 януари 202520:22
2019.09.25 | 07:34
Ми то при всеки дъжд го има този риск.
Ама вашите експерти са също толкова прости, колкото журналистите в сайта.