-
25 септември 2019 06:36
- 1018
- 1
Докато лятото преминава в есен, вечерите стават по-тъмни и валежите от дъжд зачестяват. Пътищата с дупки в тях могат да бъдат опасни както преди, така и след обилни валежи: рискът от аквапланинг се увеличава, когато водата насъбрала се върху пътната настилка няма време да изсъхне. Под гумата се образува водна възглавница, когато шарката на протектора не може да премахне водата между гумата и пътя. Това кара гумите да изгубят сцеплението си, както и управляемостта, поради което шофьорът не може вече да контролира автомобила.
Аквапланингът може да изненада дори и най-опитните шофьори, тъй като за жалост е невъзможно да се упражни предварително, предупреждават експертите. Те съветват, че сега е моментът всеки шофьор да провери състоянието на гумите си и налягането в тях.
Висококачествена лятна гума с достатъчна оставаща дълбочина на протектора е най-сигурният избор за мокрите есенни пътища. Ако гумата е износена, каналите по нея няма да съхраняват достатъчно вода.
В сравнителен тест, публикуван в изданието на World of Technology, едно от водещите автомобилни списания, от май 2019 г., износена лятна гума с дълбочина на протектора 3-4 мм има осезаемо по-лошо управление, отколкото нова лятна гума с дълбочина на протектора 7 мм. В теста, новата гума, влязла в аквапланинг при скорост от 83.1 км/ч, когато водната възглавница на пътя е била с дебелина от 10 см, докато износената гума е влязла в аквапланинг при скорост от 61.2 км/ч.
С цел да се намали риска от аквапланинг е нужно да смените гумите си, когато дълбочината на протектора падне под 4 мм, съветват специалистите.
Новата лятна гума също така ще намали спирачния път на мокра настилка, но въпреки това характеристики като сцепление на мокро и спиране на мокро не бива да се бъркат със склонността на гумата към аквапланинг.
,,Категорията за сцепление, посочена върху етикетите за гуми на Европейския Съюз показват ефективността на гумата при сцепление на мокра настилка, с други думи, как гумата се държи, когато спира на мокър асфалт. Въпреки това, склонността към аквапланинг не може да бъде извлечена от етикетите за гуми'', напомнят експертите.
В допълнение към състоянието на гумите, налягането в тях също е важен фактор. Ако налягането в гумите не е достатъчно, те може да не запазят формата си във водата. Това ще направи колата по-податлива на аквапланинг.
Последвайте канала на
Свързани новини
Феноманален Григор прегази Алкарас и е на полуфинал!
Държавата заличи над 3 млн. лева от дълга на ЦСКА - София, Левски излезе от “черния” списък
Костов: Имаме огромно предимство пред Славия, би трябвало да победим Лудогорец и ЦСКА
Балкан разгроми ЦСКА в дебюта на Васил Христов
Каранга: Вече съм приготвил как да отпразнувам, ако вкарам на Левски
Повдигнаха ново обвинение на наказания Тонали, бил залагал и като футболист в Англия
Коментари 1
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Томислав Дончев: Ако една връзка стане невъзможна, кой е виновен - който я прекратява или който я е направил невъзможна?
28 март 202419:00
Кои са подводните камъни пред избора на служебна власт?
28 март 202422:52
Проф. Пламен Панайотов: Не ми е ясно как може някой насила да бъде назначен за министър-председател
28 март 202418:17
"Сиела Норма": Не сме правили избори 2 в 1, флаш паметите не са надеждни за архивни данни
28 март 202421:19
Тежка катастрофа между кола и мотори в София, моторист е с опасност за живота
28 март 202420:22
Полицейска акция в бежанския център в "Овча купел"
28 март 202420:25
Водещите новини! Европейската прокуратура нищи измами в български ски курорт. Мъж се опита да нахлуе в президентството (и още…)
28 март 202419:01
Зеленски към САЩ: Бързото одобряване на военна помощ е жизненоважно
28 март 202421:11
Русия: Терористите, осъществили атентата в Москва, са финансирани от Украйна
28 март 202419:55
2019.09.25 | 07:34
Ми то при всеки дъжд го има този риск.
Ама вашите експерти са също толкова прости, колкото журналистите в сайта.