4 полезни съвета за следващото ти пътуване с кола

Понякога няма нищо по-хубаво от това просто да запалиш колата и да заминеш нанякъде. Дори посоката не е толкова важна, колкото приключението, гледките по пътя, разговорите в колата с останалите, любимата песен, която пускат изведнъж по радиото и неочаквано добрите кюфтета в ресторанта преди отбивката за онова село.

Но и най-изненадващите пътувания изискват малко подготовка. Трябва да вземеш зарядно за телефона, бански (никога не знаеш къде ще се окаже, че има басейн), вода и храна, да заредиш колата с гориво и да потеглиш. Това са първите неща, които ти хрумват, когато чуеш "пътуване", но никога не знаеш какво ще ти се наложи на пътя.

След страхотното лято, което беше изпълнено с много пътувания - планирани и не чак толкова, се събрахме и обменихме няколко съвета за следващото велико приключение. Всеки от нас имаше да разкаже по нещо и обобщихме нещата така - колкото и да планираш, да правиш резервации за седмици напред и да пълниш куфара с всевъзможни джаджи, всичко може да се обърка за секунди.

Първият проблем, който се случи на двама от колегите в офиса, беше спукана гума. За късмет, нямаше сериозни последствия, освен забавяне в програмата, но спукването на гума може да създаде и много опасни ситуации. Затова първият ни съвет е: “проверявайте гумите преди да тръгнете”. Да премериш налягането отнема няколко минути, а дава отражение на всичко - от поведението до разхода на гориво. Всеки производител на автомобили задава какво трябва да е налягането в предните и задните гуми, и то трябва да се спазва. При разлики гумите започват да се износват неравномерно, това се отразява негативно на представянето им и ти струва пари заради по-честата им смяна.

Проверката важи и за всекидневния ни живот, но когато тръгваме на път, го подчертаваме с дебела линия. Важно е да ги премерите преди да тръгване, да ги огледате - ако има видими балони, нараняване или пукнатини, може да не се налага моментална смяна, а само ремонт. Но не тип "направи си сам" - а да отидеш в сервиз. И не го казваме, за да си купиш нова гума или просто да те разкарваме, а защото може да се спука на пътя и това няма да ти хареса.

После послушай: това е най-сигурният начин да разбереш, че нещо не е наред. Ако се появи шум или вибрация във волана, значи най-вероятно си тръгнал за нова гума колкото и да не ти се иска.

Но всеки може да спука гума. Ако това се случи, запретваш ръкави и я сменяш. Първо, трябва да имаш резервна. Резервна гума обаче, не значи лоша. Значи гума, на която можеш да разчиташ, когато изпаднеш в нужда, която да те прибере у дома. Ако не можеш да я смениш или нямаш такава, обади се за помощ на ClubSmart от Shell.

Вторият ни съвет е “зареди повече”. Да, удобно е да сметнеш колко гориво ще ти трябва и да заредиш точно толкова, но понякога се налага да минеш по по-дългия път, защото някой е решил да ремонтира магистралата точно сега. Ако останеш без гориво по средата на нищото, имаш два варианта - да си извадиш тубата за бензин от багажника (ако имаш такава) и да тръгнеш пеша към най-близката бензиностанция (която почти никога не е близо). Вторият е да се обадиш на ClubSmart от Shell и ще получиш аварийна доставка на гориво.

Третият ни съвет е свързан с взимането на коли под наем. Удобно е, защото взимаш ключовете от офиса на Rent-a-Car фирмата и тръгваш. Колата е нова, проверена, измита, заредена и готова да те закара навсякъде. Но често се случва да отидеш на бензиностанцията и по навик да заредиш с горивото, което ползваш винаги за твоята кола. Тази обаче е дизелова, а не бензинова. Какво правиш тогава? Първо, не пали двигателя. Второ, обади се за съдействие на ClubSmart от Shell. Спокойно, не си нито първият, нито последният човек на тази планета, който е сипал грешно гориво. Сега важното е да ограничиш последствията.

Последният ни съвет е много изстрадан. Малко автомобилни проблеми са толкова изнервящи, колкото това да ти падне акумулаторът. Онзи тъжен звук, който стартерът издава, мъчейки се да запали двигателя, може да те побърка. Тогава имаш два варианта - някой да ти даде ток, но това не винаги помага, или да ти донесе нов акумулатор. Тогава сваляш твоя, слагаш го да се зарежда за през нощта, и ако не е загинал, на другата сутрин го връщаш в колата и продължаваш. Възможно е обаче да чуеш репликата от майстора “просто е отишъл”. Тогава няма къде да ходиш и купуваш нов. Ако обаче си на пътя и наоколо няма нито майстор, нито зарядно и контакт за зареждане на стария ти акумулатор, звъниш на ClubSmart от Shell.

ClubSmart функционира в България почти две десетилетия и дава възможност на лоялните клиенти на компанията да събират клубни точки, които да обменят за отстъпки и подаръци или да платят сметката си в Shell. Предимство за членовете на клуба е и услугата безплатна Помощ на пътя. Тя се реализира в партньорство с Allianz Partners и осигурява спокойствие на пътя при няколко различни ситуации:

- Спукана гума
- Изтощен акумулатор
- Празен резервоар на пътя
- Грешно заредено гориво.

Условието е клиентът да е направил поне една транзакция за начисляване на ClubSmart точки през предходния календарен месец, както и да е създал онлайн профил на уеб сайта на програмата www.shellsmart.com. Тогава той директно се свързва с Allianz Partners и може да получи помощ навсякъде и по всяко време в рамките на страната. Научи повече тук.

(в материала има продуктово позициониране)

Коментари

  1. 2019.10.20 | 15:30

    Напълно грешен съвет за налягането в гумите, особенно за нископрофилните. Помпаш не на 2.2 а на 3 атмосфери най-малко, а може и 3.5 ако имаш повече хора в колата. В противен случай рискуваш да станеш за нова гума, а може би и за нова джанта!

    1. 2019.10.20 | 17:27

      Това не е вярно! Гумите се помпят, по препоръката на производителя на гумата. Изисканото налягане е посочено на самата гума. Произвпдителя на колата, също дава препоръка. Неговите данни са различни от тия на гумата. Но правилно е да се спазват препоръката на гумата. Данните на колата са за най-меко возене, но това не е най доброто налягане за живота на гумата.

  1. 1

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.