-
10 януари 2017 22:06
- 3265
- 2
Нормалната еволюция при автомобилите се случва през три, четири или дори повече години. Това е така и при Nissan, но не и когато работят по върховния си проект GT-R. При него японците следват различна философия, в която фино настройват и търпеливо подобряват всеки детайл година след година от десетилетие насам.
Корените на "Годзила" датират от началото на 70-те години на миналия век. Оттогава до днес Nissan следва своя път и не се влияе от това какво правят останалите производители. И днес последната еволюция на GT-R се бори по своя начин без страх срещу най-добрите суперколи на пазара.
Уговорихме си среща с последната 2017 еволюция на Nissan GT-R, който трябваше да ни чака близо до Белград. Когато стигнахме до писта "Навак", времето реши да направи запознанството ни още по-интересно. Дъждът намокри трасето, което стана доста хлъзгаво, и това ни позволи да усетим по-лесно баланса и поведението по завоите на голямото GT купе.
Бруталното сцепление, особено при излизане от завоите, се генерира от системата за задвижване на четирите колела ATTESA E-TS, която за тази година отново е подобрена. Когато няма нужда от допълнително сцепление, GT-R се държи като автомобил със задно предаване. В момента, в който усети, че трябва помощ от предните гуми, без да разбереш, разпределя въртящия момент по най-ефективния начин между мостовете. Скоростната кутия е секвенциалната 6-степенна с двоен съединител и не те кара да се замисляш дали не е добре да се предлага и ръчна трансмисия.
Промените в структурата на купето са го направили по-устойчиво на усуквания, което се отразява в подобрение на управлението. Разработени от Bilstein са и регулируемите амортисьори, които, заедно със системата DampTronic, позволяват да се избере между: Normal, Comfort или R. Освен подобрения електронен контрол, по-твърдите точки за захващане на окачването към купето увеличават стабилността в завой и реакцията при завиване, като позволяват и на четирите колела да запазват оптималния контакт с асфалта.
След пълната газ на правата трябваше да спираме за първи завой и тогава имахме чувството, че можем да преодолеем законите на физиката, и че GT-R не тежи сериозните 1752 килограма. Дори на мокро машината спира брутално и ни трябваха няколко опита, за да разкрием пълния потенциал на спирачната система. Тя е поверена на Brembo и си служи с 6-бутални предни и 4-бутални задни спирачни апарати с 15.35-инчови предни и 15-инчови задни плаващи, перфорирани, двукомпонентни дискове.
Сърцето на Nissan GT-R също е продукт на десетгодишна еволюция и това можеш да усетиш при всяко ускорение. Цилиндрите отново са сключени във V6 конфигурация, работният обем продължава да бъде 3.8 литра, но мощността достига 570 кс при 6800 об./мин, а тягата на въртящия момент е 637 Нм. Новите 20 конски сили, пристигнали за това поколение на двигателя, идват от увеличеното работно налягането на турбокомпресорите и запалителната система, която се контролира при всеки отделен цилиндър. Технологията е заимствана директно от лимитираната GT-R NISMO версия
Всеки VR38DETT двигател се сглобява изцяло ръчно от един от петимата специалисти, наречени TAKUMI след дългогодишни обучения. В предната част на всяка единица се поставя алуминиева пластина, обозначаваща името на механика, който е създал конкретната бройка.
Визията на Nissan GT-R е консервативна от десет години насам и това не се променя в последното поколение. Трябва да сте сериозни фенове на модела, за да видите промените в предната броня, дневните светлини и радиаторната решетка. Най-отличителна е задната броня, която е взаимствана от GT-R NISMO.
Всички промени през годините целят подобряване на аеродинамичната ефективност и при тях инженерите не търсят самоцелно визуален ефект. Задачата е решена с по-високо ниво на генерираната притискаща сила, намаленото въздушно съпротивление и подобреното охлаждане.
Може би най-драстичната визуална промяна се усеща в интериора. Там Nissan GT-R предлага повече комфорт и лукс. Увеличен на 8 инча е сензорният дисплей. Най-важните функции са следенето на важните динамични параметри като температура и налягане на масло в двигателя и скоростната кутия, налягане на двата турбокомпресора, температура на охлаждащата течност и др. Променена е позицията на перата на волана, които вече са монтирани директно към него вместо на кормилната колона.
Философията на самурая учи, че смисълът на пътя се състои в усъвършенстването. Според нея човек трябва да търси съвършенство всеки ден. Към същото се стремят Nissan, когато работят по своя GT-R. Някои го наричат "Годзила", но според нас той носи в себе си гените на истинските самураи.
Nissan GT-R 2017 може да бъде ваш на цени от 195 500 лв. Вижте всички технически данни:
Последвайте канала на
Свързани новини
Ford изправи Mustang до Focus RS на пистата
29 декември 201619:13
BMW Серия 7 предрича бъдещето (Галерия)
22 декември 201620:58
Nissan Navara може всичко
02 юни 201612:31
Nissan може да ви закара навсякъде
10 февруари 201610:32
Един от последните Мохикани (тест на Nissan 370Z NISMO)
14 януари 201611:31
Раздвояване на личността - Nissan Juke Nismo RS
21 декември 201517:07
На "Армията" готвят сериозна чистка и мащабна селекция
Хоркаш отказал Левски с твърде големи претенции
Непобедимата армия на Чаби Алонсо превзе и Вечния град
Олимпиакос постави на колене Астън Вила насред Бирмингам и посяга към финала
Челси отказа Тотнъм от битката за четвъртото място
Лудогорец не показа милост срещу Хебър и ще спори с Ботев за Купата на България
Коментари 2
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Разпети петък е - най-тъжният ден за християните
03 май 202406:59
Ловчанският митрополит Гавриил: На този ден Господ е страдал, за да ни изкупи от греховете ни, да ни докаже колко много обича човека
03 май 202407:47
"Репортери без граници": България вече е 59-а в света по свобода на словото от 180 държави
03 май 202407:33
От днес: Возим се с двуетажен автобус до Банкя
03 май 202407:56
Русия: Обвиненията срещу Москва и Пхенян във военно сътрудничество са неоснователни и необосновани
03 май 202406:47
Турция прекрати търговията с Израел
03 май 202407:39
Обилни валежи, градушки и гръмотевици: предупредителни кодове за почти цялата страна
03 май 202407:23
Облачно и дъждовно време днес
03 май 202407:03
Шепа ядки към дневното ни меню може да ни спаси от редица болести
03 май 202407:15
2017.01.11 | 21:05
2017.01.11 | 21:05