Без алтернативи - тест на Dacia Duster

  • 12 декември 2016 19:10

  • 4509
  • 0
Без алтернативи - тест на Dacia Duster
©

От седем години Dacia правят предложение на клиентите си, което те все още не могат да откажат. А именно да получат проходим, практичен, икономичен и надежден SUV за пари, които биха им стигнали за хечбек от средния клас. Duster оправдава очакванията с недостижима за конкурентите цена, приятен външен вид, изпитани двигатели и добра проходимост в сравнение с всички модерни представители на класа.  

Не е тайна за никого, че седалките, корите на вратите, част от таблото и другите пластмаси в салона могат да бъдат и по-приятни на допир. Също така не е тайна и че за няколко по-"качествени" и по-скъпо изглеждащи пластмасови детайла при алтернативните модели на пазара трябва да се плати близо двойна на цената за Duster. В ценовата листа можете да го намерите от 21 990 лв. за най-базовата версия. Последната дума, както винаги, е на клиента, а добрите продажби и толкова дългият жизнен път на модела показват колко успешен всъщност е Duster.      

Преди три години той бе сериозно обновен от Dacia, бяха добавени още екстри, а почти всичко, което не беше на нужното ниво, бе подобрено. Преди няколко месеца от компанията обновиха още веднъж своя Duster и продължиха да правят онова предложение, което клиентите им не могат да отказват в последните години.  

Сега Edition 2016, както от Dacia наричат обновения Duster, идва за първи път с камера за движение на заден ход, с нови тапицерии в салона, нов модел джанти в черно и мултимедийна навигация MEDIA-NAV Evolution. Системата работи както с Android, така и с iOS на Apple. Автомобилът е оборудван с бутони върху волана, които дават достъп до SIRI гласовото разпознаване на Apple (предлагащо се за iPhone® 4S моделите и следващите след тях).  

Dacia MEDIA NAV Evolution работи чрез 7-инчов сензорен екран, позволяваща лесна работа с шест основни функции: радио, мултимедия, телефон, карти, навигация и настройки. Чрез Bluetooth с MEDIA NAV Evolution могат да се слушат песни или записани плейлисти от вашия смартфон.      

За наше съжаление един от любимите ни опционални Olive Grey цветове на купето бе сменен от кръстените с култови имена цветове: кафяв турмалин и зелен алтай.  

Изборът на двигатели остава непроменен. Ниското тегло на Duster му позволява да постига разход, който често кара скептично настроени към модела хора да не вярват. Бензиновата гама включва турбо версия с директно впръскване на горивото и 1.2 литра работен обем. Всичко това прави TCe 125 най-мощния в гамата - 125 кс и 205 Нм въртящ момент, наличен още от 2000 обр. Предлага се и добре познатият базов атмосферен 1.6-литров бензин със 105 кс. Има го и във версия с фабрична газова уредба, толкова любим метод за драстично намаляване разходите за гориво у нас.      

Най-добрият избор си остава дизеловият 1.5-литров dCi с мощност 90 и 110 кс. С него благодарение на ниското общо тегло, както споменахме 3-4 реда по-горе, и въпреки размерите си Duster няма проблеми да свали разхода до 6-7 литра за 100 км пробег в градски условия и до около 5 извън града.  

Предложението от малко над 21 до 35 хил. лв. на Dacia за Duster Edition 2016 продължава да бъде най-доброто за високопроходим, практичен, икономичен, надежден и евтин за поддръжка SUV на пазара.
 

Последвайте канала на

Александър Петров
4509 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини