По взаимно съгласие беше договорено диалогът да продължи и идната седмица, когато ще се състои нова среща, съобщиха от Общината.
Столична община припомня:
Позицията на Столична община остава последователна: поддържането на открит диалог с гражданите, включително при изразена критика към общинските решения, е задължителен елемент от работата в интерес на града.
Реформата в паркирането ще продължи да се реализира прозрачно, етапно и с оглед дългосрочния обществен интерес, тъй като градът има потребност от устойчиви решения и предвидима градска среда.
Заместник-кметът по направление „Транспорт и градска мобилност“ Виктор Чаушев проведе среща с организаторите на протестът пред Столична община срещу промените в режима на паркиране.
"Разбираме тревогата и недоволството на част от хората. Знаем, че всяка промяна, особено когато засяга семейния бюджет и ежедневните навици, се приема трудно. Наш ангажимент е не само да взимаме решения, но и да обясняваме ясно защо ги взимаме и каква полза ще донесат за хората в дългосрочен план, особено когато става въпрос за непопулярни мерки", каза той.
Платеното паркиране представлява инструмент за регулиране на автомобилния поток и за осигуряване на подредена градска среда, а не е санкционна мярка. Разширяването на зоните се извършва единствено в райони с доказано висок автомобилен натиск, като целта е да се гарантира възможност за паркиране на живущите в съответните квартали.
За първи път средствата от стикерите за локално паркиране ще бъдат насочвани обратно към районите, от които са събрани, като ще финансират подобрения в тротоари, улична инфраструктура, осветление, пешеходни пространства и други елементи на градската среда. Това представлява основният механизъм за постигане на пряка и видима полза за гражданите.
Опитът от вече въведените до момента зони показва, че първоначалното недоверие постепенно отстъпва. След няколко месеца много жители отчитат по-подредено паркиране, повече свободни места и по-малко коли по зелени площи и нерегламентирани терени.
По време на проведената среща на 20 ноември организаторите проявиха конструктивен подход и се разграничиха от групи, опитали да използват протеста за политически атаки. Обсъждането протече в продуктивен формат, при който беше постигнато съгласие за последваща работа по конкретни предложения.
На предстоящата втора среща организаторите поеха ангажимент да представят списък с приоритетни инфраструктурни обекти, които могат да бъдат финансирани със средствата от локално паркиране. За първи път тези средства ще бъдат възстановени на районите още през 2026 г.
)
)