Решението му идва малко след обявяването на новото подразделение Vantage Studios, което трябваше да бъде "творческият дом" на Assassin's Creed, Far Cry и Rainbow Six - проект, в който участва и китайският гигант Tencent.
Една от най-емблематичните поредици в света на видеоигрите - Assassin's Creed - остана без своя дългогодишен ръководител. След две десетилетия в Ubisoft, Марк-Алексис Коте напуска компанията, оставяйки след себе си значимо наследство и цяла епоха в развитието на франчайза.
Според публикации на IGN и Video Games Chronicle, на Коте е било предложено да заеме ръководна позиция във Vantage Studios, но той е отказал. Източници твърдят, че творецът е имал различни виждания за бъдещето на поредицата и не е желаел да работи под модела на партньорство с външна корпорация. Неговият отказ е предизвикал изненада, но и уважение от страна на колегите му, които в официално обръщение са му пожелали успех.
Ubisoft потвърди напускането чрез изявление, в което изрази "дълбока благодарност" към Коте за приносa му и за лидерството, което е показвал през годините. Под негово ръководство поредицата Assassin's Creed се превърна в едно от най-разпознаваемите имена в гейминг индустрията, съчетавайки история, приключение и технологичен прогрес. Той започва като софтуерен инженер в компанията, а през 2022 г. поема ролята на креативен директор на франчайза.
Напускането на Коте идва само две седмици след като Ubisoft официално представи Vantage Studios, позиционирайки го като място за иновации и креативност. Някои анализатори обаче виждат в тази промяна и знак за нарастващото влияние на Tencent върху френската компания - фактор, който може да промени баланса между творческа свобода и корпоративен контрол.
Сега бъдещето на Assassin's Creed остава неясно. Феновете очакват дали следващите заглавия от сагата ще запазят духа, създаден от Коте, или новите ръководители ще поемат по различен път. За Ubisoft това е повратен момент - както творчески, така и стратегически, и предстои да се види дали компанията ще успее да поддържа високото ниво на доверие сред играчите.
)