Вече са създадени базови версии на „Tetris“ и 2D играта „Bubble Trouble“, но има трудности, свързани със звуковите ефекти, отбелязва NME.
Той добавя, че технологиите като виртуална реалност и облачните услуги често се използват за бързи печалби, но истински устойчивите и качествени игри могат да бъдат реализирани само чрез човешката креативност.
Майкъл Даус, директор по издателската дейност в Larian Studios и разработчик на хитовата игра „Baldur’s Gate 3“, критикува плановете на Илон Мъск за създаване на „страхотни“ видеоигри, генерирани от изкуствен интелект, които да излязат до края на следващата година.
Мъск потвърди, че неговото студио xAI цели да пусне AI генерирани видеоигри до края на следващата година и „много добри“ AI филми до 2027 г. В момента xAI наема „преподаватели по видеоигри“, плащайки до 100 долара на ден, за да обучават AI да разбира игрови механики, разказите и дизайна.
Даус подчертава, че изкуственият интелект може да бъде полезен като инструмент, но не може да замести лидерството, визията и креативността на хората. Според него индустрията се нуждае от „човешко изразяване“ и взаимодействие с аудиторията, като не бива да се разчита на автоматизацията или математическите алгоритми да създават игри.
Актрисата Саманта Бера, озвучила един от персонажите в „Baldur’s Gate 3“, подкрепи позицията на Даус, като сподели, че е притеснена за бъдещето на гейминга поради нарастващата роля на изкуствения интелект, който постепенно замества човешкия труд и изкуство.
Междувременно OpenAI пусна нова версия на своята генеративна платформа Sora, включваща видеоклипове с герои от „Super Mario“, „The Legend Of Zelda“ и „Pokémon“, което доведе до реакции от Nintendo заради нарушаването на авторски права и призиви за повече контрол върху съдържанието.
)