Новият модел ще бъде показан на 17 октомври с начална цена от 5,19 млн. йени (около 34 хил. долара). Електромобилът изминава до 702 километра с едно зареждане, а батерията му се зарежда от 10 до 80 на сто за 35 минути с бързо зарядно устройство.
"Нисан" предлага новия "Лийф" на по-ниска цена от предходния модел и с 50 процента по-дълъг пробег. Версия с по-къс обхват се очаква през февруари.
"Приветстваме навлизането на повече играчи на пазара, защото това ще стимулира интереса на клиентите", заяви на пресконференция Кейджи Ендо, главен продуктов специалист в отдел "Планиране на продукти" на "Нисан".
Представянето на новия модел в Япония ще последва дебюта му в САЩ и ще предшества пускането му в Европа през пролетта на следващата година, като засега не се планира този модел да се продава в Китай – най-големия автомобилен пазар в света.
Японският производител на автомобили се опитва да възстанови слабите си продажби на ключови световни пазари като Китай и Япония и търси нови партньорства, след като преговорите за сливане с "Хонда" (Honda Motor) се провалиха.
От представянето на първия "Лийф" през 2010 г. досега "Нисан" е продал 700 000 автомобила от този модел в световен мащаб при общи продажби от 3,3 милиона превозни средства за финансовата година, приключила през март 2025 г., отбелязва БТА.
Японската компания произвежда новия модел "Лийф" в завода си в префектура Точиги за вътрешния и американския пазар, а за европейския пазар – във фабриката си в Съндърланд, Великобритания, посочва Киодо.
Намиращата се в затруднения японска автомобилна компания "Нисан мотър" (Nissan Motor) обяви днес, че ще представи нов модел електромобил "Лийф" (Leaf) в Япония следващата седмица, надявайки се, че по-дългият пробег и по-краткото време за зареждане ще помогнат да бъдат повишени спадащите продажби, предаде Киодо.
Пускането на пазара се случва в труден момент за компанията, когато глобалното търсене на електромобили отслабва, а данъчните облекчения за покупка на електрически превозни средства (EV) в САЩ бяха прекратени от администрацията на президента Доналд Тръмп.
В Япония, където хибридите и превозните средства плъгин (plug-in) остават по-популярни от изцяло електрическите коли, конкуренцията се засилва с навлизането на вътрешния пазар през последните години на китайската Би Уай Ди (BYD) и южнокорейската "Хюндай Мотър" (Hyundai Motor Co), следвайки американския производител "Тесла" (Tesla).
"Надяваме се подобреният живот на батерията и по-краткото време за зареждане да привлекат клиенти в Япония, в противен случай ще се целим към пазарния дял от 2 на сто", каза главният маркетинг мениджър Акира Тераниши, визирайки дела на електромобилите в общия автомобилен пазар в Япония.
)