Трябва да има повече практически задачи, упражнения по химия и физика. Важна част от мерките, които предприемаме, е изграждането на STEM центрове във всички училища, които ще позволят обучението да бъде по-практично, каза Вълчев.
Според него амбициозните програми стимулират "препускането през уроците".
По думите му учениците се концентрират все по-трудно в час.
По-рано през деня по време на откриването на учебната година той заяви, че един от основните проблеми в българското образование е незнаенето на български език.
Министерството на образованието си поставя за задача изграждането на STEM центрове във всички училища. Това заяви в интервю за Нова телевизия образователният министър Красимир Вълчев.
Имаме проблем с темпото. По този начин се възпроизвежда и културата на заучаване. Затова трябва да се промени учебната програма, оценяването. По нито един учебен предмет не стигат часовете. Важно е методите на преподаване да бъдат насочени към мотивацията за учене с разбиране, поясни той.
В ромските квартали има по-голяма концентрация на този проблем. Системата обаче трябва да продължи да работи в посока на решаването на този въпрос. Оказва се, че за тези деца, от въпросните квартали, е трудно да бъдат накарани да ходят ежедневно на училище, а още по-трудно е да научат български език и математика, а оттам и останалите предмети, каза пред журналисти в Пловдив министърът на образованието и науката, който участва в работна среща в СУ "Найден Геров" в кв. "Столипиново".
)