)
Защо бързите влакове в България са бавни и защо има закъснения? Отговор на тези въпроси тръгна да търси министърът на транспорта и вицепремиер Гроздан Караджов. Тази сутрин той се качи на един от новите вагони за тестово пътуване до Бургас.
Към композицията е включен и един от новозакупените от Германия вагон ресторанти. По време на тестовия пробег се обсъждат проблемите по трасетата и подобряването на услугата, съобщава Нова телевизия.
„С БДЖ и Националната копания „Железопътна инфраструктура” вече можем да догоним автотранспорта като време. Като комфорт можем дори да го надминем. Надявам се от 15 юни новите влакове да станат желани и харесвани от гражданите”, каза министър Караджов.
Той посочи, че по време на пътуването с влака са имали три главни теми и цели:
Първата, да се види дали „Пътнически превози” имат готовност да предоставят услуга на високо ниво след възстановяването на експресната железопътна структура. Караджов посочи, че всеки ден ще има един влак за Варна и един за Бургас. В тях ще има и бистро за храна и напитки. Вагоните предлагат достатъчно комфорт, каза още той. И допълни, че ще се търси вариант за ускоряване на пътуването, като това ще се случи с ремонти по инфраструктурата.
Второ, да се обмисли как ще се свърже Северна с Южна България. Караджов заяви, че са установени три места, на които може да се започне работа за изграждане на жп тунел, който да направи връзката между двете части на страната.
"Едното е близо до София и ще свърже София с Мездра, като ще има около 15 км тунел. Второто е от Христо Даново до Троян, където все още няма проекти, но може да бъдат изготвени такива. Третата точка е по протежението на Хаинбоаз, където може да бъдат изградени два или три тунела за връзка на Велико Търново с Южна България", обясни транспортният министър.
Трети главен въпрос, обсъден на срещата „на колела”, са ремонтите и бавното придвижване на влаковете. Той посочи, че на този етап може да се каже, че почти всички отсечки, с изключение на една, ще бъдат завършени в програмния срок от 2029 година.
Катастрофите с тирове
Караджов посочи, че катастрофите, станали с тирове, се дължат на превишена скорост, която е регистрирана на тахографите. Той подчерта обаче, че пътищата са лоши, но водачите трябва да бъдат внимателни
Последвайте канала на