Проектобюджетът на кабинета "Желязков" предвижда увеличаване на тол таксите и връщане на цените на всички винетки до нивата отпреди Ковид пандемията.
От транспортния бранш очакват да се проведе компетентен диалог, а политиката не трябва да се води от МРРБ.
Предприемачът Таня Скринска заяви, че с парите от увеличението на тол таксите ще се прави опит за попълване на дупки в бюджета, и за пореден път това се прави през бизнесите, които са на светло. А парите от тол таксите не отиват за пътни ремонти.
Тя изтъкна, че пенсиите ще бъдат увеличени, но пенсионерите няма да могат да си позволят да си купуват повече неща, защото и цените ще скочат.
"Министърът каза, че има сигнали в ДАНС, че не всички декларирани данни от бордовите устройства се отчитат. Имаме голям проблем - има един единствен национален доставчик на услугата, националното тол управление не го контролира, не го одитира, националните доставчици подават тол декларациите към АПИ, не превозвачите. Къде отиват парите обаче - някой трябва да проследи потока от пари, които плащаме дали отиват в държавата", призова Йоана Лалова.
"Не е въпросът как това ще се отрази на превозвачите, но ще отрази и на гражданите. Министърът говори за стотинки на камион с хляб, но той забрави, че зад този килограм хляб в магазина идва от полето - ние ще мултиплицираме поскъпването от полето през мелницата, магазина, пекарната, хранителните магазини", предупреди зам.-председателят на Европейския транспортен клъстер Йоана Лалова в студиото на "България сутрин".
"Там отговарят за състоянието на пътищата. Хората, които определят тола - това е слепец, който се движи в тъмното. Време е да седнем и да си дадем сметка, че трябва да се прехвърли тежестта на транзитния трафик, да наложим ДДС на тол таксите, каквито примери има в ЕС", каза Лалова.
"Ще изкарат едни 300 млн. лв., които няма да отидат по предназначение. Ние през 2023 г. имахме 800 млн. събрани от тол такси - къде отидоха? Не видяхме никаква промяна в пътищата с цел подобрение. Ние плащаме повече тол такси, защото затвориха основни коридори към Видин, ние заобикаляме 200 км път, където няма път", каза Скринска в ефира на Bulgaria ON AIR.
)