Тексаският закон, който влезе в сила в началото на септември, е в сблъсък с усилията да се убедят шофьорите да карат коли, отделящи ниски емисии в щат, където електромобилите имат минимален дял.
Щатските законодатели приеха по-рано тази година закона, който задължава собствениците на електромобили да платят двугодишния размер на таксата, или 400 д., когато купуват кола или подновяват регистрацията.
Според представители на властите законодателството е въведено, тъй като каращите електромобили не плащат "дела, който им се пада" във фонд, съдействащ за строителството и ремонта на пътища в щата.
Шофьорите на електромобили в американския щат Тексас недоволстват срещу нов закон, който ги облага с допълнителни 200 долара годишно като компенсация за приходите от акцизи на горива, които щатските власти губят, предаде ДПА.
Вече 33 американски щата законово облагат собствениците на електромобили с до 225 д. годишно, според Националната конференция на щатските законодателни органи.
В много европейски страни и части от Канада електромобилите са изключени от плащания на някои такси, за да се насърчи използването на този тип превозни средства, които са обикновено по-скъпи от еквивалентите си с двигатели с вътрешно горене.
Според сайта на "Тексас трибюн" броят на електромобилите в богатия на петрол щат се е увеличил от 8397 през 2016 г. до 105 807 през 2022 година. Те обаче остават под 1 процент от общия брой коли, регистрирани в Тексас.
)