Ние всички ще платим ремонта на тези магистрали. На седмата-осмата година ще платим за основни ремонти, а не за текущи, както е логично. Основният проблем през този период е липсата на контрол от страна на възложителя, каза още арх. Шишков.
Няма да е разумно да разкопаем всички магистрали, ще се опитаме да осигурим по-модерна техника, добави той.
Тези пътища трябва да се ремонтират, трябва да се направят задания и да ги ремонтираме не по начина, по който това е правено преди това. Трябва да гледаме напред, добави той.
Той бе категоричен, че пробите от магистралите не се вземат с цел атака на политически опоненти. Ние не искаме да имаме опоненти, казваме факти, те са такива каквито са, подчерта министърът.
Тези магистрали приличат на едни скъпи дънки, модерни, с много кръпки и с малко дупки, коментира арх. Иван Шишков.
В предаването "Лице в лице" по БТВ служебният министър на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков съобщи, че се водят преговори за скенер от чужбина, който да сканира трасето на Северната скоростна тангента и да установи състоянието на пътя, без да се копае.
В отговор на въпрос арх. Шишков каза, че отговорност за строителството носят освен строителният надзор, и строителят, и проектантът. Строителният процес е ясно регламентиран. Има достатъчно участници в строителството, които трябва да гарантират качеството на това строителство, отбеляза той.
Логично е главният прокурор да прояви интерес към строителните аномалии. В момента, в който получим всички материали, те ще бъдат предоставени както на органите на МВР, така и на прокуратурата. Тези материали ще съдържат данни както за резултатите от пробите, така и за участниците в строителството, посочи министърът на регионалното развитие и благоустройството.
Регионалният министър отбеляза, че Северната тангента е строена от консорциум от фирми, като има и подизпълнители. Той предположи, че в строителството е участвала и фирмата на арестувания и освободен под гаранция на следващия ден бизнесмен Велико Желев. Неговият адвокат реагира на проверката. Логично е да се предположи, че неговата фирма има участие, заяви арх. Иван Шишков.
Северната тангента беше четвъртата магистрала, която проверихме. След проверки се оказа, че и лотове на магистрала "Тракия" са в лошо състояние Имаше проблеми с качеството и количеството на асфалтовата настилка. При проверка на магистрала "Хемус" в частта от София до Яна се оказа, че тя също е в лошо състояние. Направихме проверка на магистрала "Марица" в един от участъците, където движението е затворено, защото пътят е пропаднал. Беше установено, че асфалтовата настилка от двете взети проби е съответно 24 и 25 сантиметра при стандарт 30 сантиметра. Има проблем и със земната основа. Според мен пропадането е в резултат не само на некачествено строителство, но и на пестене на материали, заяви арх. Шишков.
След това стигнахме до Северната тангента, която също е в лошо състояние. Резултатите от пробите там предизвикаха емоционални коментари, посочи регионалният министър, като обяви, че в отговор на запитване от МРРБ от АПИ са съобщили, че на 8,5-километров участък от магистрала "Хемус" има 235 кръпки, а за 5-километров участък от Северната тангента има 63 кръпки.
)