Ще я наречем Яна. Наскоро тя тегли по-голяма сума пари от банкомат. Час по-късно получава имейл, че поради съмнителна активност електронното банкирани и банковата карта са блокирани, съобщава БНТ.
А за Яна тази история все пак е със щастлив край - тъй като не е имало остатък по сметката, който измамниците да откраднат.
Хора сигнализираха за опити за измама на клиенти на една от банките. Така наречените "фишинг" атаки най-често се случва чрез електронната поща. Целта им е с изпращането на автентично на пръв поглед съобщение от банка, институция или фирма, за да се съберат лични данни или банкова информация от потребителя.
"Реших, че тъй като съм теглила много над лимита няколко пъти, вероятно това е станало причина по някакви съображения банката за известно време да блокира електронното ми банкиране и последвах линка. Попълних си банкова информация без изобщо да подозирам и всъщност на следващия ден в електронното ми банкиране пристигна съобщение, че банката няма практика да изпраща имейли на своите клиенти".
Банката описва подробно случая с тази електронна измама чрез "фишинг". От обаждане на служител на банката Яна разбира че, малко след получаване на данни е направен опит и за разплащане "Интересното е, че това са големи брандове модни и салон за красота, което ме навежда на мисълта, че човекът, който извършва тази измама е жена".
За да не станете жертва на "фишинг" атака проверете имейла адреса на подателя. Ако българска банка ви изпраща съобщение с домейн от далечна дестинация или има правописна грешка в съобщението - вероятно е измама. Ако имате съмнения се свържете с банката и проверете дали съобщението наистина е изпратено от тях.
Николай Кръстев, интернет експерт: "Можете да избегнете 90% от заплахите не само с електронната си поща, но и в социалните мрежи, ако паролата ви е с минимум 16 символа, сменявате я на всеки 6 месеца и използвате функцията за двуфакторна верификация".
)