За лот девет той съобщи, че има уверението на областния управител на Търговище, че на сесия на Общинския съвет е минало разделянето на един имот, което ще даде възможност за реализирането на проектирането и започването на строителството.
Министърът на регионалното развитие представи напредъка на строителството на първите три участъка на автомагистрала „Хемус“ по данни на Агенция „Пътна инфраструктура“.
Министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков обяви, че в петък в Народното събрание е внесен текст за изменение на Закона да устройство на територията. Той допълни, че в него са предложили вариант, в който да бъде обявено за търпимо извършено незаконно строителство, включително и строителството на лотове четири и пет на автомагистрала (АМ) „Хемус“, за да може изграждането ѝ да продължи. По време на парламентарния контрол министърът отговори на въпрос на депутата Настимир Ананиев от „Продължаваме промяната“.
Очаква се строителството на трите участъка от автомагистрала „Хемус“ до Плевен – Ловеч с обща дължина 51,54 км да завърши в периода 2024 – 2025 година. „Този срок е вследствие на натрупано забавяне от януари до август 2022 година поради финансова неяснота за заплащането на извършването на строително-монтажните работи“, обясни той.
Работите по първия участък от пътен възел „Боаза“ до пътен възел „Дерманци“ са били изпълнени на 60%. Във втория участък са извършени 20% от предвидените по проекта дейности, в участък три от пътен възел „Каленик“ до връзката с път II-35, включително пътен възел „Плевен“ са реализирани 46% от заложените работи, съобщи регионалният министър.
Строително-монтажните работи в четвъртия участък от края на пътен възел „Плевен“ до пътен възел „Летница“ с обща дължина близо 27 км може да започнат след решаване на казуса с констатирано през миналата година незаконно строителство по трасето, отбеляза Иван Шишков.
Той добави, че за седми и осми лот има проблем с трасето, което е било предвидено. „Работи се по вариант, в който трасето частично да бъде променено, защото в едната част преминава през територия с ловно стопанство, в другата част преминава през територия, която е в близост до складове, което чисто нормативно е невъзможно“, посочи министърът, цитиран от БТА.
Министър Иван Шишков каза, че промяната в закона се налага, защото е констатиран незаконен строеж в тези лотове, а продължаването на строителството следва да се случи по законов ред. „Това, което сме предложили, не касае само четвърти и пети лот на магистрала „Хемус“, независимо, че те са най-емблематични. Предложили сме и възможност за гаранции за това строителство, което ще бъде обследвано и ще бъде констатирано, че отговаря на нормите и може да бъде обявено за търпимо“, обяви Иван Шишков. Според него така държавата ще може да има гаранции, а гаранциите са изключително важно нещо, когато има строителство.
)