Притесняваме се от колапс и фалит на пътните, на строителните фирми. Отношението към пътния и строителния бранш е ужасяващо. Това заяви Живко Недев, заместник-председател на УС на Браншова камара "Пътища", в ефира на Нова Нюз.
Той също не пожела да коментира забраната на превъзлагането в инхаус процедурите, като посочи, че не иска да влиза в разговор за нормативната наредба: „Ние не искаме да сме законотворци. Ние си даваме мнението.“
По негови думи Агенция „Пътна инфраструктура“ дължи 900 млн. лв. на бранша.
„Ние сме съгласни да работим по всякакви правила, които приеме държавата. Ние искаме това, което ни го е възложила държавата и го е приела“, допълни още той и показа снимки на пътища преди и след техния ремонт.
„По отношение на осигуряване на парите за зимна поддръжка на пътната мрежа, това е задача на АПИ, на Министерството на регионалното развитие и благоустройството, ние сме изпълнители. Каквото ни се възложи, ние ще го изпълним, иначе подлежим на санкции. Доколкото знам за половината области има подписани договори. И предната зима не оставихме републиканската пътна мрежа неподдържана. Към днешна дата догорите ни са изцяло прекратени, но ние ще помагаме“, допълни още Недев.
„Пътният бранш и фирмите в браншова камара „Пътища“ продължават да работят, а от страна на държавата имаме некоректно отношение. Нямаме никъде в света изпълнено, прието и фактурирано, но платено само на 50%. Ние сме единствената държава в ЕС, в която няма индексация на договорите за строителство, независимо, че има решение на МС и НС.
На въпрос относно това дали вижда съпротива сред депутатите да се реши проблемът, той смята: „Аз не искам да навлизам в политически разговор, тъй като нашата основна цел е да строим пътища и да осигуряваме безопасността на пътната мрежа. Когато нещо е изпълнено, прието, пусната е фактура, платено е ДДС, не е нормално някой да каже „Аз няма да ви разплащам“. Аз не съм видял една чужда фирма да дойде в българи, и това е нормално – никой не би дошъл, когато правилата се променят по средата.“
„По АМ „Хемус“ не се работи в момента. Неработенето по магистралата значи да се задраска цяла Северна България като развитие и свързаност. Връщането на нови решения ще върне изграждането на магистралата с може би 10 години. Усещам обаче събуждане и желание да се реши проблемът“, категоричен е той.
)