2003 г. подобен отваря в Манитоба, Уинипег, Канада, казино McPhillips Street Casino.
„Самоизключване“
В доклада PREVENTION OF PROBLEM GAMBLING: A Comprehensive Review of the Evidence and Identified Best Practices, се говори за добри примери, които ЕС черпи от Австралия и Канада.
Бележка: между 2005 г. и 2009 г. 61400 човека са посетили клиентския съпорт център на казиното в Онтарио. От 2003 г. до 2006 г. 8000 са посетили съпорт центъра в Манитоба.
В приложението/сайта трябва на видно място да има инструкции за това какви са симптомите на хазартната зависимост и къде хората могат да потърсят помощ.
Дотук беше частта, в която предлагащите услугата демонстрират отговорно поведение.
Източник: PROBLEM GAMBLING: COSTS AND BEST PRACTICES FOR MITIGATION (Erica L. Okerberg & William N. Thompson)
Имайки снимката му, залите няма да го допускат, за да го предпазят от самия него.
На казината/залите/обектите се издават сертификати за „етични оператори“.
От 2002 г. The Crown Casino в Мелбърн, Австралия открива свой собствен Crown Customer Support Centre.
Платено съобщение в изпълнение на проект № НПИМД-Н2-Т1-076/2021 по индекса на Министерството на младежта и спорта с наименование „Заложи на себе си, не на хазарта. Не ставай зависим!"
Прочети повече на betonyou.bg.
Самоизключване е термин, който ще използваме, за да опишем отговорното поведение на залагащия.
Следва частта, в която следва играчите да направят същото.
Това може да се прави и на базата на „похарчени/заложени пари“, но и на базата на „време, прекарано в залози“. След достигането на Х броя часове, да бъде изключван.
Цел: разработване и въвеждане на софтуер, който да служи за контрол и самоконтрол на времето, прекарано в залози и количеството заложени пари.
Залагащите през интернет платформи ще бъдат контролирани от софтуер, който ще изпълнява същата роля – на „блокиращ“ достъпа им.
платено съобщение
Ако даден човек смята, че има или може да има проблем с неконтролируемо залагане, той трябва да постъпи отговорно и да си „набие спирачките“, така да се каже. Как? Като даде данните си в система и те се включат в общата база данни на игралните зали, които са етични оператори, на казината и обектите. Да ги накара да го „блокират“ за даден период от време, когато достигне лимита си.
В случая говорим за доброволно и етично въвеждане на политики и стандарти по отговорно залагане. Говорим за игрални зали, които са въвели използването на персонал, който да следи за проблемно залагане и да информира клиентите, които проявяват симптоми, за опасностите от обсесивното залагане.
Говорим за създаването на програма за етично залагане и участието в програма за етично залагане. С други думи: игралните зали да имат етичен кодекс, който да следват – категорично да отказват да се възползват от проблемните играчи и техните зависимости, да спират да обслужват такъв клиент и да го насочват към център, в който може да получи помощ.
Да кажем, че даденият потребител достигне лимит (предварително зададен) от Х лева при залози. Тогава автоматично името му излиза в списъка с „изключени“. Той предварително ще е избрал за колко време да бъде изключен; за ден, два, седмица, месец или повече.
Тези центрове имат две основни задачи: да предлагат информация на посетителите за правилата на игрите и най-вече за рисковете от тях; както и да следят за „симптоми“ на проблемни играчи и да се намесват, когато някой прояви неразумна игра, „проблясъци“ на зависимост и проблематично обсесивно залагане.
Базирайки се на техния опит, може да се предположи, че за добра практика относно таргетираната група младежи, ще е да се отдели човешки ресурс в казината (и други подобни места) – персонал, който да следи за прекалено млади играчи и да им налага ограничения в лимит на залозите, във време на престой в казиното или до дадена маса или игрална машина, да им „досажда“ с постоянно натякване на опасностите.
)