„Не страдай в мълчание!“ е техният слоган.
↓
1. намиране на партньор в професионалния футбол/друг спорт;
2. създаване на интернет форум на сайта на проекта, на който хора, които се чувстват застрашени, да могат да споделят помежду си.
3. създаване на два типа рекламни послания:
4. (евентуално) партньорство с клиника по зависимостите, която да приема пациенти, за които се определи нужда да се лекуват от зависимостта си.
А). че кампанията съществува, потърсете ни!
Б). какви са опасностите от хазартната зависимост (особено по време на социална изолация, локдаун, карантина);
Когато те участват в образователна и разяснителна кампания, това оказва най-силно влияние, много по-силно от мненията на който и да е специалист по зависимости, психолог или психиатър.
Платено съобщение в изпълнение на проект № НПИМД-Н2-Т1-076/2021 по индекса на Министерството на младежта и спорта с наименование „Заложи на себе си, не на хазарта. Не ставай зависим!"
Прочети повече на betonyou.bg.
Стъпки:
Те отбелязват ръст в проблемното залагане по време на локдауните и карантините заради COVID кризата.
Те са партньори и с NHS (Национална здравна служба на Великобритания) и клиниката на NHS, наречена NHS Northern Gambling Clinic.
Те участват в кампания на проект The Big Step, която цели ограничаването на хазартната зависимост и промотирането на отговорното залагане.
Това отговаря на целта за повишаване на младежката инициативност за физически активен начин на живот и изграждане на здравословни навици.
Футболният клуб Транмиър е създал гореща линия за хора, които страдат от последствията на обсесивното залагане, както и имейл. И на двете те могат да се свързват с професионалисти, обучени да оказват психологическа помощ.
Чудесен пример е професионалният футболен клуб от Великобритания – Транмиър Роувърс!
платено съобщение
Съвременният хазарт далеч не е онзи от миналото (дори близкото минало). Вече не говорим за картоиграчи, рулетка, блек джек, ротативки и подобни. Съвременният хазарт най-силно се съсредоточи в спорта – спортните залагания. За да залагаш на рулетка, ти трябва казино, за да залагаш на карти, ти трябват още играчи. За да залагаш на спортни събития, ти трябва телефон с достъп до интернет и кредитна карта. Всички ги имаме. Хазартът никога не е бил по-достъпен.
Именно защото хазартът (а където има хазарт, там има и „проблемен хазарт“) така силно се съсредоточи в спорта и води (в много случаи) началото си от спорта, именно затова трябва да се сложи стъпка №1 в спорта. Най-първите предупреждения за опасността трябва да идват от спорта. Един път от спортистите и втори път – от спортните медии.
Най-първото, което хората виждат, когато решат да залагат на спортни състезания, са самите състезатели. А ги виждат през спортните медии, най-често телевизии и сайтове. Кой тогава е най-добрият посланик? И кой е най-добрият комуникационен канал? Точно така: спортистите чрез спортните медии!
Очевидно, не е нужно клубът да е от най-популярните или големите в даденото първенство (Транмиър Роувърс са в четвърта дивизия в Англия, наречена EFL League Two). Спонсор на дивизията е Sky bet и това по никакъв начин не се отразява на взаимоотношенията между дивизията, отборите и кампанията по превенция.
Също така, рекламната кампания – по примера на Транмиър – да има ВИДИМИ следи от дадения футболен клуб, с което да се привличат запалянковците. Например, имейлът за проблемни залагащи е community@tranmererovers.co.uk – ясно се вижда името Транмиър Роувърс в него.
Не става дума за спиране на хазарта или демонизирането му, ни най-малко, а за предупреждения за опасностите от „проблемния хазарт“, зависимостите от него, обсесивното залагане, а не онова, което е просто за развлечение. Както има разлика между изпиването на чаша или две бира с приятели и проблемната употреба на прекомерни количества и алкохолната зависимост.
С участието на професионални спортисти се постигат (освен друго и тези) две неща: 1. С по-голяма сигурност се достига до залагащите, защото те масово залагат на спортни състезания и са спортни фенове, които гледат спорт. По-сигурно е, че посланието ще ги достигне. 2. Създава се послание и се „натрапва“ (по всякакви комуникационни канали), че е по-добре да участваш в спорт, отколкото да залагаш на спорт.
)