"Развитието на публично-частните партньорства намери своята удовлетворителна реализация след немалко години на политическа аргументация, а защо не и на политическа конфронтация по този изключително важен въпрос", е казал той.
Подписването на концесионния договор за летище София е показател за устойчивото развитие на България. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков, цитиран от пресслужбата на МТИТС.
Той изразил увереност, че пътуващите и всички, които използват услугите на летище София ще забележат голямата разлика и ще бъдат удовлетворени независимо от предизвикателствата, които предстоят.
"Летище София ще бъде по-иновативно и с по-голям шанс за развитие. Вярваме, че ще помогнем с инвестицията за развитието на по-добрата икономика в България", заявил представителят на консорциум "Соф кънект" Тиери До.
"Привличането на първокласни чуждестранни инвеститори е съществен елемент от политиката на правителството на Борисов", категоричен е министър Желязков.
"Концесионната процедура е началото, а не краят на дългия път, който предстои оттук нататък. Вярваме, че летище София наистина в лицето на "оф кънект" ще намери най-доброто, което е възможно в настоящия момент. Уменията на мениджърите ще убедят българското общество, че публично-частното партньорство е добрият начин за реализиране на големи инфраструктурни проекти", заявил транспортният министър.
По думите на транспортния министър с подписването на договора за концесия на летище София България е доказала, че е атрактивна страна, която може да привлича първокласни инвеститори. За нас е важно летище София не просто да бъде един актив, в който да се инвестира, а да е врата на България към Европа и света, изтъкнал министър Желязков.
Първоначалното концесионно възнаграждение е в размер на 550 млн. лева. Концесионерът ще заплаща годишно концесионно възнаграждение в размер на по-голямата от двете суми: 24 542 010,30 евро и сумата, определена чрез прилагане на 32 на сто спрямо общия размер на Общите приходи от концесията за съответната година от нев. Съгласно програмата за изпълнение на договора ще бъдат направени инвестиции на не по-малко от 608 млн. евро. Също така в срок до 10-тата година от началото на концесията ще бъде изграден нов Терминал 3 на Летище София, като е предвидено и изграждането на нов Карго терминал.
Днес бе подписан договорът за концесия на летище София в присъствието на министър-председателя Бойко Борисов, посланиците на Австрия Андреа Вике и Франция Флоранс Рубин, както и временно управляващия мисията на посолството на Германия Йорк Шуграф.
)