Спорният пакет „Мобилност“ беше окончателно приет от Европейския парламент и вече е законодателен текст.
България ще настоява до края на годината да стане ясно дали пакетът „Мобилност“ не противоречи на зелената сделка.
Заради новите законови правила шофьорите на камиони ще са длъжни всеки месец да се прибират в България. А според Стефан това ще намали драстично заплатата му.
Независим доклад през септември трябва да посочи дали курсовете на празни камиони не противоречи на екологичните амбиции на Европа. България ще атакува спорните текстове пред съда, съобщиха от транспортното министерство.
Ние ще пререгистрираме стотици камиони, няма да го направим само ние, ще го направят още доста компании, посочва управител на превозваческа фирма.
По думите му застраховки, данъци, всичко от един момент нататък, ще бъдат прехвърлени в другата част на Европа.
Страната ни вече подготвя исковете си до съда на ЕС, а останалите ощетени държави ще могат да се присъединят към него.
Големите транспортни компании предупредиха, че ще изнесат част от бизнеса си от България.
„Ще поискаме анулиране на част от разпоредбите и в момента тече подготовка. Останалите държави членки ще имат възможност да се присъединят към нашата позиция, за да бъдем по-ефективни във воденето на делото“, заяви министърът на транспорта Росен Желязков.
С огромно мнозинство западноевропейският лагер отхвърли всички поправки, предложени от страните – противници на пакета, сред които и България. Източноевроейските страни са засегнати от задължението камионите и шофьорите да се връщат към държавата, в която са базирани, предаде БТВ.
„Снощи зелените, които пледират за Зелена сделка, за чиста икономика, гласуваха празни камиони да се прибират до страната по установяване, и да минават по 2-3 хиляди километра!", отбеляза и Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюз на международните превозвачи.
)